Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "rámcový vzdělávací program"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "rámcový vzdělávací program"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Opatření ministryně školství, mládeže a tělovýchovy, kterými se mění některé RVP středního vzdělávání

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy v souladu s ustanoveními § 4 odst. 4, § 16, § 17 a § 19 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění zákona č. 82/2015 Sb. m ě n í Opatřeními ministryně rámcové vzdělávací programy oborů středního vzdělávání kategorie stupně dosaženého vzdělání J, E, H, M, L a K (s výjimkou oborů kategorie L5 – nástavbové studium) a oborů vzdělání v konzervatoři kategorie stupně dosaženého vzdělání M a P.
Autor MŠMT

Rámcový vzdělávací program pro PV

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
Opatřením ministryně školství, mládeže a tělovýchovy se mění Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání RVP s účinností od 1.9.2016. Zdroj: http://www.msmt.cz/vzdelavani/predskolni-vzdelavani/ramcovy-vzdelavaci-program-pro-pv?source=rss
Autor MŠMT

Vzdělávací obor Fyzika a digitální technologie

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek se v teoretické rovině zabývá digitálními technologiemi ve vzdělávacím oboru Fyzika zejména z hlediska Rámcových vzdělávacích programů pro základní školy a gymnázia. Prezentuje názor, dle kterého digitální technologie ve fyzikálním vzdělávání tvoří nedílnou součást jeho vzdělávacího obsahu.
Autor Drahomíra Pecinová

Standardy vzdělávacích oborů základního vzdělávání - veřejné připomínkové řízení

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V současné době jsou připravovány Standardy pro základní vzdělávání všech vzdělávacích oborů, které budou od 1. 9. 2013 součástí upraveného RVP ZV. V období od 1. do 22. května jste mohli sdělit své připomínky k nastavení standardů (indikátory a ilustrativní úlohy) pomocí jednoduchého online dotazníku.
Autor Eva Zelendová, Dominik Dvořák

Úloha koordinátora ŠVP

Odborné vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příklad dobré praxe popisuje na základě zkušenosti činnost koordinátora při tvorbě ŠVP a postup rozpracování RVP do ŠVP.
Autor Ing. Milena Škorpilová

Vyučování mluvnice a komunikační výchova v historickém kontextu II

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autor seznamuje čtenáře s názory na vyučování českého jazyka po r. 1989 a upozorňuje na některé tendence v oblasti komunikační výchovy a jejího pojetí.
Autor Milan Polák

Co je dramatická výchova

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Tento článek slouží jako stručné představení dramatické výchovy a zároveň slouží jako úvod pro zveřejněné přípravy lekcí tohoto předmětu vyučovaných na 1. i 2. stupni ZŠ.
Autor Mgr. Petra Kratinová

Proč píšu učebnici informatiky pro gymnázia

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V informační éře se informační technologie stávají klíčovými technologiemi současné globalizované civilizace. Všeobecně vzdělanému člověku nestačí dovednosti informačních technologií ovládat, ale měl by informačním technologiím také rozumět. S novými možnostmi využití a zneužití informačních technologií se proměňují i hodnotové systémy a všeobecně vzdělaný člověk si přece musí umět udělat vlastní názor a zaujmout mravní postoj. Všelijakých kurzů a příruček na nácvik dovedností je víc než dost, ale zcela chybí učebnice, která by studentům gymnázií vysvětlila základy informatiky. Informatika přitom přináší nové civilizační paradigma – specifický způsob myšlení a řešení problémů, který se uplatňuje ve všech oborech. V tomto článku načrtnu požadavky na učebnici informatiky, její obsah a formu.
Autor Ivan Ryant

Tvořivost jako páteřní vzdělávací kompetence

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek chce otevřít diskuzi o klíčové roli tvořivosti, o jejím ohniskovém místě ve výuce, o její podstatě a možnostech v soudobém diskurzu vzdělávání.
Autor Jaroslav Vančát

Rámcový vzdělávací program pro základní umělecké vzdělávání

Základní umělecké vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příloha článku obsahuje celé znění Rámcového vzdělávacího programu pro základní umělecké vzdělávání, vydaného Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze roku 2010.
Autor Výzkumný ústav pedagogický v Praze
Celkem: 18