Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "prvouka"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "prvouka"

Seřadit dle: Počet komentářů, Nejvíce
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Vycházka do přírody - určování dřevin

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Náměty pro práci v přírodě s žáky mladšího školního věku - určování listnatých dřevin podle klíče a podle atlasu, nácvik rozeznávání důležitých rozlišujících znaků.
Autor Zuzana Pipková

Příprava na vyučovací hodinu jako součást projektu Naše obec a okolí

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Vyučovací hodina prvouky a vlastivědy ve třídě se třemi ročníky.
Autor Eva Matějková

Moje oblíbené místo – Můj ostrov

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Příspěvek popisuje spolupráci se Správou chráněné krajinné oblasti Jizerské hory a výsledek projektu Moje oblíbené místo – Můj ostrov.
Autor Růžena Pekařová

Roční období

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek popisuje opakovací hodinu zaměřenou zejména na změny v přírodě a lidské činnosti v jednotlivých ročních obdobích.
Autor Růžena Pekařová

Kdo si hraje – nezlobí

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Hry mají nezastupitelnou úlohu ve vzdělávání nejen na 1. stupni základní školy. Mají své místo ve všech předmětech a s jejich pomocí dokážeme dosáhnout skvělých výsledků u všech žáků – jak žáků nadaných, tak i nějakým způsobem handicapovaných. Tento článek se zabývá univerzálními hrami, které nevyžadují přípravu náročnou na čas učitele a jsou po ruce vždy, když je potřeba.
Autor Hana Fišerová

Jak si uděláme zeměkouli

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek uvádí inspirace z knihy Mileny Lukešové Jak si uděláme zeměkouli. Odkazuje na různé webové stránky, které je možné využít ve výuce nejen předmětů z oblasti Člověk a svět.
Autor Milena Lukešová

Téma Rybník ve 2. třídě

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek popisuje výukový blok na téma Rybník ve 2. třídě ZŠ. Mým hlavním cílem bylo vyzkoušet si s žáky metody kritického myšlení, v tomto případě zejména metodu skládankového učení. Cílem pro žáky bylo uvědomit si a prohloubit své znalosti o tématu rybník, vyzkoušet si nový způsob práce ve skupinách, prezentovat práci a zkusit si hodnotit práci spolužáků. Ve třídě je několik žáků s diagnostikovanou poruchou učení, pozornosti a integrovaná žákyně s Aspergerovým syndromem.
Autor Jitka Zukalová

Hodiny, hodinky – hrajeme si s časem

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
I když se stále častěji děti setkávají s digitálními hodinami, součástí výuky ve 2. ročníku je práce s analogovými hodinami. Článek nabízí několik námětů, jak toto téma zpracovat činnostně.
Autor Pavlína Hublová

Co nám říká minulost (2. část – Realizace)

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Čtenářská, matematická i digitální gramotnost se netýkají jen českého jazyka, matematiky a ICT, ale mohou (a měly by) prostupovat všemi oblastmi vzdělávání. Nechte se inspirovat námětem na rozvoj všech tří gramotností současně, přečtěte si, jak se s tématem „poprala“ vaše kolegyně z malotřídní školy v neobvyklé situaci, a odvažte se vyzkoušet si ho na vlastní kůži třeba ve vzdělávacím oboru Člověk a jeho svět. Náměty pro výuku v různých vyučovacích předmětech byly vytvořeny v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ), jehož realizátorem je Národní ústav pro vzdělávání.
Autor Simona Šedá

Co je Edurama

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek podává celkovou informaci o připravovaném portálu Edurama a interaktivních úkolech pro prvouku a přírodovědu využitelných v současné době.
Autor PhDr. RNDr. Danuše Kvasničková Csc.
Celkem: 10