Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "prostor"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "prostor"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Výtvarná dílna: Silueta vs. dekor – animace

Základní umělecké vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Výtvarná dílna pro žáky vychází ze secesních dekorů a propojuje je s oděvní siluetou za využití projekční technologie. Zabývá se interpretací plošných secesních dekorů, jejichž autorem je významný secesní architekt a designér Josef Hoffmann. Do popředí výtvarného námětu se staví forma oděvní siluety vs. dekoru.
Autor Mgr. Jitka Petřeková

Výtvarná etuda: Workshop Art of Shorts

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Výtvarná etuda jako součást oděvního workshopu Art of Shorts, který byl určen žákům středních, vyšších i vysokých odborných škol se zaměřením na oděvní design. Výtvarná etuda je interpretací experimentální filmové projekce Františka Týmala na výstavě Setkání uchem jehly v Moravské galerii v Brně. Netradiční metodický přístup poukazuje na propojení volného výtvarného umění, filmu a oděvního designu (výtvarné oděvní tvorby). V závěru článku jsou uvedeny i praktické náměty do výuky, které mohou najít uplatnění v základním uměleckém vzdělávání aj.
Autor Mgr. Jitka Petřeková

Život na dně oceánů: prostorová tvorba, světelná instalace ve výtvarné výchově

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Prezentace vyučovací hodiny „Život na dně oceánů“ jako ukázka možného způsobu začlenění objektové tvorby a světelné instalace do hodin výtvarné výchovy. Netradiční materiály a nová média jako součást výtvarné tvorby žáků na prvním stupni ZŠ.
Autor Veronika Stojanovová

Rozhovory s obrazy/ Galerie jako otevřený prostor inspirace/ Emil Filla

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Tvůrčí dílny pro pedagogy v Moravské galerii v Brně jsou přímým a živým dialogem s originály uměleckých děl. Jednotlivá setkávání probíhají u vybraných děl ve stálých expozicích i aktuálních výstavách formou dialogů a výtvarných interpretací a slouží pedagogům jako inspirace v jejich vlastní pedagogické činnosti. Pozornost je soustředěna k jednomu obrazu vrcholného kubistického období Emila Filly – Zátiší s mandolínou z roku 1927.
Autor Mgr. Jitka Petřeková

Od zasnění k zrcadlení: Rekonstrukce vývoje jednoho tématu

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Text mapuje vývoj tématu, od kresebných studií po prostorové vyjádření.
Autor Jiří Kovařík

Jak pracovat s pohybovou hrou

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Umět vybrat správnou hru do určité části hodiny v daný okamžik a pro konkrétní skupinu žáků je umění. V tomto článku naleznete několik vodítek, jak tomuto umění nahlédnout pod pokličku.
Autor Ilona Hapková

Příběh čáry

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
blok hodin
Metodicky rozpracovaný galerijní program pro 1. stupeň ZŠ, který reflektuje linii jako základní prvek vizuálně obrazného vyjádření ve vztahu ke konkrétním uměleckým dílům. Klíčové momenty tvůrčích činností jsou doplněné o obrazovou dokumentaci a doporučené návazné aktivity.
Autor Barbora Škaloudová
Celkem: 7