Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "projekty"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "projekty"

Seřadit dle: Podle názvu, Sestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Výuka environmentální výchovy a přírodopisu na ZŠ prostřednictvím badatelsky orientovaných aktivit

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek představuje pedagogům celkem 10 projektů, které mohou být zajímavým zdrojem nápadů a inspirace pro uplatnění badatelsky orientovaných aktivit při výuce přírodopisu a environmentální výchovy.
Autor Jakub Holec

Technologiemi formovaná vize ZŠ Třemošnice

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek popisující aktivity základní školy, která prostřednictvím tvorby video-zpráv buduje místí komunitu presahující rámec školy.
Autor Bořivoj Brdička

Projekty v rámci ŠVP aneb Zdravý životní styl ve školách

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Projekty v rámci ŠVP aneb zdravý životní styl ve školách – tak zní téma závěrečné práce v rámci absolvování studia k výkonu specializovaných činností Koordinátor školního vzdělávacího programu realizovaném v Národním institutu pro další vzdělávání, krajském pracovišti Brno v období od září 2006 do května 2008.
Autor Jitka Švantnerová

Projekt POLLEN

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Text navazuje na článek Inovace přírodovědného vzdělávání z evropského pohledu. Zabývá se jedním evropským projektem, který vznikl na podporu badatelsky orientovaného přístupu k výuce přírodovědných oborů – předmětů, a má název Pollen. Hlavním smyslem tohoto projektu je podpořit zájem žáků základních a středních škol o přírodní vědy. Na projektu participují nejen konkrétní školy v Evropě, ale celé komunity vybraných měst, tzv. seed cities, v nichž se školy nacházejí.
Autor Svatava Janoušková

Projekt na podporu geoinformačních dovedností ve výuce zeměpisu na základních a středních školách v České republice

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek představuje učitelům zeměpisu projekt Akademie geoinformačních dovedností podporovaný z fondů Evropské unie (ESF) se zaměřením na aplikace tematiky geoinformačních, kosmických a navigačních technologií. Vybraný projekt může být zdrojem nápadů a inspirace pro uplatnění nových výukových postupů, metod a forem při výuce zeměpisu (geografie) na základních a středních školách v České republice.
Autor Josef Herink

Německý modelový program pro zvýšení efektivity výuky matematiky a přírodních věd SINUS-Transfer

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Tento text navazuje na článek Inovace přírodovědného vzdělávání z evropského pohledu. Článek hovoří o německém projektu s názvem SINUS-Transfer, jehož hlavním cílem je zlepšit vzdělávací výsledky německých žáků ve výuce matematiky a přírodovědných předmětů. Článek popisuje určité přístupy k výuce přírodovědných oborů resp. předmětů, jak je nabízí daný projekt, jež mají vzdělávací výsledky žáků v těchto oborech zlepšit.
Autor Svatava Janoušková

Nejlepší způsob jak se zapojit do mezinárodního projektu

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek o možnostech zapojení do mezinárodních projektů inspirovaný zkušenostmi učitele anglického jazyka na střední škole Luther Bank High School v kalifornském Sacramentu Larry Ferlazza.
Autor Michal Urbančík

Motivace žáků střední školy ke vzdělávání v technických oborech

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Jedná se o společný projekt naší školy a Institutu experimentálních technologií při VUT v Brně, jehož řešení jsou zapojeni samotní žáci. Jeho cílem je zvýšit motivaci žáků ke studiu technických oborů. Projekt je přístupný všem žákům druhých a vyšších ročníků, v současné době je realizován žáky třetích ročníků. Žáci jsou vedeni ke spolupráci v týmu při řešení obsáhlého úkolu, k využití výpočetní techniky a jsou u nich rozvíjeny následující klíčové kompetence: samostatné vyhledávání informací, spolupráce v týmu, týmové řešení problémů. Projekt integruje části vzdělávacích programů elektronika, informační a komunikační technologie, programové vybavení. Žáci jsou rovněž vedeni k účelné prezentaci výsledků řešení problému.
Autor Ing. Jiří Dlapal

Městská knihovna v Praze

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek přináší před začátkem školního roku informaci o činnosti Městské knihovny v Praze a představuje zajímavé možnosti spolupráce škol s knihovnami.
Autor Jitka Altmanová

Konference Eminent a eLearning Awards 07

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Zpráva o konferenci Eminent, jež je každoročně spojena s vyhlašováním evropské ceny eLearning Awards.
Autor Bořivoj Brdička
Celkem: 21