Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "projekty"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "projekty"

Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejvíce
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Doplňkové projekty ŠVP

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příklady projektů, které lze začlenit do vzdělávacího obsahu ŠVP.
Autor Irena Brandejská

Integrace žáků – cizinců do českého vzdělávacího systému

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek informuje o aktivitách, které proběhly na Pedagogické fakultě Univerzity Jana Evangelisty Purkyně mj. v rámci projektů ESF, k integraci žáků – cizinců do výuky v českých školách. Snaží se načrtnout výhody a nevýhody přítomnosti žáka cizince v kolektivu třídy a nároky na odbornou připravenost učitelů.
Autor PaedDr. Jaromíra Šindelářová, CSc.

Inspirace pro výuku dějepisu se zaměřením na novodobé národní dějiny ve vybraných projektech s podporou ESF v České republice

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek představuje učitelům dějepisu celkem 15 vybraných projektů v České republice podporovaných z fondů Evropské unie (ESF) se zaměřením na výuku novodobých národních dějin. Vybrané projekty mohou být zdrojem nápadů a inspirace pro uplatnění nových výukových postupů, metod a forem při výuce dějepisu na základních a středních školách v České republice.
Autor Josef Herink

Výuka environmentální výchovy a přírodopisu na ZŠ prostřednictvím badatelsky orientovaných aktivit

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek představuje pedagogům celkem 10 projektů, které mohou být zajímavým zdrojem nápadů a inspirace pro uplatnění badatelsky orientovaných aktivit při výuce přírodopisu a environmentální výchovy.
Autor Jakub Holec

Filmová/audiovizuální výchova; metodická podpora – informační zdroje

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
V dokumentu, který je metodickou podporou k filmové/audiovizuální výchově, najde čtenář rozsáhlou databázi informačních zdrojů k této problematice s jejich stručným popisem.
Autor Markéta Pastorová

Projekty v rámci ŠVP aneb Zdravý životní styl ve školách

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Projekty v rámci ŠVP aneb zdravý životní styl ve školách – tak zní téma závěrečné práce v rámci absolvování studia k výkonu specializovaných činností Koordinátor školního vzdělávacího programu realizovaném v Národním institutu pro další vzdělávání, krajském pracovišti Brno v období od září 2006 do května 2008.
Autor Jitka Švantnerová

Německý modelový program pro zvýšení efektivity výuky matematiky a přírodních věd SINUS-Transfer

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Tento text navazuje na článek Inovace přírodovědného vzdělávání z evropského pohledu. Článek hovoří o německém projektu s názvem SINUS-Transfer, jehož hlavním cílem je zlepšit vzdělávací výsledky německých žáků ve výuce matematiky a přírodovědných předmětů. Článek popisuje určité přístupy k výuce přírodovědných oborů resp. předmětů, jak je nabízí daný projekt, jež mají vzdělávací výsledky žáků v těchto oborech zlepšit.
Autor Svatava Janoušková

Inovace přírodovědného vzdělávání z evropského pohledu

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Text přináší některé důležité postřehy a opatření, které Evropská komise uvádí ve svém dokumentu Science education NOW a které souvisejí s prací jejího expertního týmu zabývající se poklesem zájmu mladých lidí o přírodní vědy v posledních letech.
Autor Svatava Janoušková

Filmová/audiovizuální výchova; metodická podpora – informační zdroje

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
V dokumentu, který je metodickou podporou k filmové/audiovizuální výchově, najde čtenář rozsáhlou databázi informačních zdrojů k této problematice s jejich stručným popisem.
Autor PaedDr. Markéta Pastorová

Projekt POLLEN

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Text navazuje na článek Inovace přírodovědného vzdělávání z evropského pohledu. Zabývá se jedním evropským projektem, který vznikl na podporu badatelsky orientovaného přístupu k výuce přírodovědných oborů – předmětů, a má název Pollen. Hlavním smyslem tohoto projektu je podpořit zájem žáků základních a středních škol o přírodní vědy. Na projektu participují nejen konkrétní školy v Evropě, ale celé komunity vybraných měst, tzv. seed cities, v nichž se školy nacházejí.
Autor Svatava Janoušková
Celkem: 21