Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "projekty"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "projekty"

Seřadit dle: Podle autora, Sestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Konference ALTERNATIVY

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Příspěvek informuje o konferenci k cizím jazykům, která proběhla koncem ledna v Kutné Hoře. Zabývala se výukou anglického jazyka předškolních dětí a žáků na 1. stupni, testováním a zkouškami, novými metodami výuky v ZŠ a SŠ, CLIL, projekty, mezinárodní spoluprací a možnostmi aktivity eTwinning.
Autor Tereza Šmídová

Filmová/audiovizuální výchova; metodická podpora – informační zdroje

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
V dokumentu, který je metodickou podporou k filmové/audiovizuální výchově, najde čtenář rozsáhlou databázi informačních zdrojů k této problematice s jejich stručným popisem.
Autor PaedDr. Markéta Pastorová

Integrace žáků – cizinců do českého vzdělávacího systému

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek informuje o aktivitách, které proběhly na Pedagogické fakultě Univerzity Jana Evangelisty Purkyně mj. v rámci projektů ESF, k integraci žáků – cizinců do výuky v českých školách. Snaží se načrtnout výhody a nevýhody přítomnosti žáka cizince v kolektivu třídy a nároky na odbornou připravenost učitelů.
Autor PaedDr. Jaromíra Šindelářová, CSc.

Nejlepší způsob jak se zapojit do mezinárodního projektu

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek o možnostech zapojení do mezinárodních projektů inspirovaný zkušenostmi učitele anglického jazyka na střední škole Luther Bank High School v kalifornském Sacramentu Larry Ferlazza.
Autor Michal Urbančík

Filmová/audiovizuální výchova; metodická podpora – informační zdroje

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
V dokumentu, který je metodickou podporou k filmové/audiovizuální výchově, najde čtenář rozsáhlou databázi informačních zdrojů k této problematice s jejich stručným popisem.
Autor Markéta Pastorová

Inspirace pro výuku dějepisu se zaměřením na novodobé národní dějiny ve vybraných projektech s podporou ESF v České republice

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek představuje učitelům dějepisu celkem 15 vybraných projektů v České republice podporovaných z fondů Evropské unie (ESF) se zaměřením na výuku novodobých národních dějin. Vybrané projekty mohou být zdrojem nápadů a inspirace pro uplatnění nových výukových postupů, metod a forem při výuce dějepisu na základních a středních školách v České republice.
Autor Josef Herink

Projekt na podporu geoinformačních dovedností ve výuce zeměpisu na základních a středních školách v České republice

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek představuje učitelům zeměpisu projekt Akademie geoinformačních dovedností podporovaný z fondů Evropské unie (ESF) se zaměřením na aplikace tematiky geoinformačních, kosmických a navigačních technologií. Vybraný projekt může být zdrojem nápadů a inspirace pro uplatnění nových výukových postupů, metod a forem při výuce zeměpisu (geografie) na základních a středních školách v České republice.
Autor Josef Herink

Městská knihovna v Praze

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek přináší před začátkem školního roku informaci o činnosti Městské knihovny v Praze a představuje zajímavé možnosti spolupráce škol s knihovnami.
Autor Jitka Altmanová

Výuka environmentální výchovy a přírodopisu na ZŠ prostřednictvím badatelsky orientovaných aktivit

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek představuje pedagogům celkem 10 projektů, které mohou být zajímavým zdrojem nápadů a inspirace pro uplatnění badatelsky orientovaných aktivit při výuce přírodopisu a environmentální výchovy.
Autor Jakub Holec

Motivace žáků střední školy ke vzdělávání v technických oborech

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Jedná se o společný projekt naší školy a Institutu experimentálních technologií při VUT v Brně, jehož řešení jsou zapojeni samotní žáci. Jeho cílem je zvýšit motivaci žáků ke studiu technických oborů. Projekt je přístupný všem žákům druhých a vyšších ročníků, v současné době je realizován žáky třetích ročníků. Žáci jsou vedeni ke spolupráci v týmu při řešení obsáhlého úkolu, k využití výpočetní techniky a jsou u nich rozvíjeny následující klíčové kompetence: samostatné vyhledávání informací, spolupráce v týmu, týmové řešení problémů. Projekt integruje části vzdělávacích programů elektronika, informační a komunikační technologie, programové vybavení. Žáci jsou rovněž vedeni k účelné prezentaci výsledků řešení problému.
Autor Ing. Jiří Dlapal
Celkem: 21