Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "projektové vyučování"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "projektové vyučování"


Možnosti výuky zeměpisu v rámci RVP ZV

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek se zabývá možnostmi realizace a rozšíření výuky zeměpisu v rámci RVP
Autor Pavel Červený

Možnosti výuky zeměpisu v rámci RVP ZV - aktualizovaná verze

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek se zabývá možnostmi realizace a rozšíření výuky zeměpisu v rámci RVP
Autor Pavel Červený

Čtenářská gramotnost a výukové aktivity v českých školách

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autorka se v příspěvku pokusila nastínit výukové metody, které by pomohly zvýšit čtenářskou gramotnost našich žáků. Klíčovým momentem při snahách o zlepšení je další vzdělávání učitelů.
Autor Ivana Procházková

Situačně orientované slovní úlohy jako součást výuky matematiky a českého jazyka

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek popisuje pojem „situačně orientované slovní úlohy“ a jaká témata těchto úloh zvolit, abychom žáky zaujali.
Autor Alena Rakoušová

Proč by měl být učitel občanské výchovy informován o identifikaci nadání a nadprůměrné inteligenci?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autorka ve svém příspěvku upozorňuje pedagogy na skutečnost, že se studijní výkony mimořádně nadaných žáků mohou pohybovat v rovině průměru i podprůměru. Dále se věnuje nutnosti změny v přístupu pedagogů k těmto mimořádně nadaným žákům (zejména učitelů občanské výchovy a základů společenských věd). Právě učitelé OV mohou být nositeli změny v přístupu k mimořádně nadaným žákům.
Autor Jitka Sejvalová

Projektový den

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Cílem příspěvku je poskytnout informace a materiály využitelné při plánování a organizaci jednodenního celoškolního projektu.
Autor Jana Vítková

I čtvrťák může vědět, co je prostupnost krajiny

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek popisuje vývoj při plánování a realizaci dlouhodobého projektu žáky 4. tříd. Projekt byl zaměřen na téma Krajina.
Autor Veronika Mašková

Specifika CLIL metodiky

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Metodika CLILu čerpá jak z didaktiky cizího jazyka, tak z didaktiky odborného předmětu. Desátá kapitola online příručky Cizí jazyky napříč předměty 2. st. ZŠ je právem považována za stěžejní, jelikož se zabývá specifickými didaktickými postupy při CLIL. Kromě modelů v CLILu kapitola uvádí východiska pro integrovanou výuku. Věnuje se mj. multimodalitě, učebním stylům, práci s Bloomovou taxonomií a strategiím pro rozvoj klíčových kompetencí v CLILu. Na principech a zásadách, které by učitel CLIL měl dodržovat při výuce CLILu, jsou zde ilustrovány obecné strategie a přístupy společné pro všechny vyučovací předměty.
Autor Lenka Prochazkova

Jak se rodí pohádka

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Popis výukového procesu obohaceného o dětskou dramatiku. Žáci speciální třídy připravili pro předvánoční čas pohádku „O Jedličce“. Sami vybírali, jaká zvířátka budou v pohádce účinkovat a kdo je bude hrát, jakými písničkami a tanečky pohádku doplní, jaké použijí hudební nástroje, jaké masky a kulisy, jaká blahopřání udělají největší radost obdarovaným. Žáci tak využili svých individuálních schopností i osvojených poznatků a dovedností z jednotlivých předmětů.
Autor Libuše Lžičařová

Environmentální výchova – inspirace k realizaci průřezového tématu

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Environmentální výchova umožňuje kromě tradičního frontálního způsobu výuky využití jiných výukových postupů. Při její realizaci lze využít zkušeností různých neziskových organizací, které se touto problematikou zabývají.
Autor Svatava Janoušková
Celkem: 11