Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "projektové vyučování"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "projektové vyučování"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Jak se rodí pohádka

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Popis výukového procesu obohaceného o dětskou dramatiku. Žáci speciální třídy připravili pro předvánoční čas pohádku „O Jedličce“. Sami vybírali, jaká zvířátka budou v pohádce účinkovat a kdo je bude hrát, jakými písničkami a tanečky pohádku doplní, jaké použijí hudební nástroje, jaké masky a kulisy, jaká blahopřání udělají největší radost obdarovaným. Žáci tak využili svých individuálních schopností i osvojených poznatků a dovedností z jednotlivých předmětů.
Autor Libuše Lžičařová

Možnosti výuky zeměpisu v rámci RVP ZV

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek se zabývá možnostmi realizace a rozšíření výuky zeměpisu v rámci RVP
Autor Pavel Červený

Čtenářská gramotnost a výukové aktivity v českých školách

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autorka se v příspěvku pokusila nastínit výukové metody, které by pomohly zvýšit čtenářskou gramotnost našich žáků. Klíčovým momentem při snahách o zlepšení je další vzdělávání učitelů.
Autor Ivana Procházková

Projekty ve vyučování

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Velmi fundovaný materiál o projektech, jejich tvorbě a uplatnění ve výuce. Praktické náměty jsou zaměřené na matematiku.
Autor Marie Kubínová

Environmentální výchova – inspirace k realizaci průřezového tématu

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Environmentální výchova umožňuje kromě tradičního frontálního způsobu výuky využití jiných výukových postupů. Při její realizaci lze využít zkušeností různých neziskových organizací, které se touto problematikou zabývají.
Autor Svatava Janoušková

Proč by měl být učitel občanské výchovy informován o identifikaci nadání a nadprůměrné inteligenci?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autorka ve svém příspěvku upozorňuje pedagogy na skutečnost, že se studijní výkony mimořádně nadaných žáků mohou pohybovat v rovině průměru i podprůměru. Dále se věnuje nutnosti změny v přístupu pedagogů k těmto mimořádně nadaným žákům (zejména učitelů občanské výchovy a základů společenských věd). Právě učitelé OV mohou být nositeli změny v přístupu k mimořádně nadaným žákům.
Autor Jitka Sejvalová
Celkem: 36