Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "projektové vyučování"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "projektové vyučování"

Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejvíce
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Projekty ve vyučování

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Velmi fundovaný materiál o projektech, jejich tvorbě a uplatnění ve výuce. Praktické náměty jsou zaměřené na matematiku.
Autor Marie Kubínová

Jak se rodí pohádka

Speciální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Popis výukového procesu obohaceného o dětskou dramatiku. Žáci speciální třídy připravili pro předvánoční čas pohádku „O Jedličce“. Sami vybírali, jaká zvířátka budou v pohádce účinkovat a kdo je bude hrát, jakými písničkami a tanečky pohádku doplní, jaké použijí hudební nástroje, jaké masky a kulisy, jaká blahopřání udělají největší radost obdarovaným. Žáci tak využili svých individuálních schopností i osvojených poznatků a dovedností z jednotlivých předmětů.
Autor Libuše Lžičařová

Ovoce ze všech koutů světa

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Východiskem k projektovému vyučování realizovanému v pátém ročníku bylo tropické ovoce a jeho původ. Projekt propojuje učivo z oblasti Člověk a jeho svět s oblastmi Jazyk a jazyková komunikace a Matematika a její aplikace. Obsahuje rovněž prvky výtvarné výchovy a pracovních činností.
Autor Renata Nogolová

Proč by měl být učitel občanské výchovy informován o identifikaci nadání a nadprůměrné inteligenci?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autorka ve svém příspěvku upozorňuje pedagogy na skutečnost, že se studijní výkony mimořádně nadaných žáků mohou pohybovat v rovině průměru i podprůměru. Dále se věnuje nutnosti změny v přístupu pedagogů k těmto mimořádně nadaným žákům (zejména učitelů občanské výchovy a základů společenských věd). Právě učitelé OV mohou být nositeli změny v přístupu k mimořádně nadaným žákům.
Autor Jitka Sejvalová

Projekt – Letíme do Afriky

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Projekt „Letíme do Afriky“ v sobě propojuje dvě odlišná témata – je zaměřen na letadlo (dopravní prostředek) a na Afriku (zemi s odlišnou kulturou a s divokou faunou). Žáci prožívají roli posádky letadla a vydávají se na dalekou cestu z Prahy do Afriky, ovšem pouze v prostředí školní třídy. Žáci prostřednictvím zábavně-zážitkové formy propojují znalosti a dovednosti z jednotlivých předmětů a tak přirozenou cestou rozvíjí své klíčové kompetence.
Autor Lucie Knotová

Čtenářská gramotnost a výukové aktivity v českých školách

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autorka se v příspěvku pokusila nastínit výukové metody, které by pomohly zvýšit čtenářskou gramotnost našich žáků. Klíčovým momentem při snahách o zlepšení je další vzdělávání učitelů.
Autor Ivana Procházková

Projektové vyučování – Život v pravěku

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Projektové vyučování se vyznačuje nasměřováním činností žáků k vytvoření produktu. Jde o společné přemýšlení, hledání, diskusi a řešení k dosažení konkrétního cíle. Jedná se o týmovou spolupráci. K dosažení cíle využívají žáci všechny dostupné informační zdroje (encyklopedie, časopisy, internet, exkurze...). Pravěk je téma životu a zkušenostem dětí velmi vzdálené. Ve 4. ročníku dochází k prvnímu hlubšímu seznámení dětí s životem pravěkých lidí – způsob lovu, bydlení, ošacení, společenský život… Téma Pravěk umožňuje propojit činnosti z různých vzdělávacích oborů. Je přitom možné klást větší či menší důraz na historii, výtvarnou tvořivost, práci s jazykem a s informacemi. Projektové vyučování je vhodnou organizační formou pro realizaci tématu Život v pravěku.
Autor Šárka Mikesková

Projektový den

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Cílem příspěvku je poskytnout informace a materiály využitelné při plánování a organizaci jednodenního celoškolního projektu.
Autor Jana Vítková

Já svou zemi znám

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Projektové vyučování věnované poznání České republiky bylo realizováno ve spojených ročnících (4. a 5.) málotřídní školy. Následující článek lze chápat jako nabídku aktivit a nápadů, z nichž si každý může vybrat a přizpůsobit si je vlastním potřebám (dle úrovně dané třídy, regionu ČR, vyučovaných předmětů apod.).
Autor Renata Nogolová

Projektové vyučování - ŽIJEME V EVROPĚ

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek přináší ukázku projektového vyučování na téma Žijeme v Evropě. Popisuje několik aktivit, učebních a hravých činností, které jsou zaměřeny na vytvoření základních poznatků o evropských státech. Žáci porovnávají život a krajinu našeho státu s dalšími evropskými státy. Projekt je vícedenní a je určen pro žáky 5. ročníku.
Autor Šárka Mikesková
Celkem: 36