Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "projektové učení"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "projektové učení"


Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejlépe hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Rozmanitost podmínek na Zemi, aneb podnebné pásy zajímavě

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Různé podmínky života na Zemi jsou dané svoji polohou na Zemi. Při učení se tomuto tématu je vhodné vyjít z existence podnebných pásů. Ale ty jsou tématem příliš vzdáleným, abstraktním. Příspěvek nabízí propojení pojmů a získaných vědomostí s reálným životem.
Autor Dana Svobodová

Rallye Evropská unie

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Dopravní výchova není pouze znalost dopravních značek, měla by vést k soustředění, vytrvalosti, odhadu vzdálenosti, řešení problémů, komunikaci, orientaci na mapě i v terénu apod. Rallye Evropská unie je celoroční projekt použitelný ve vyučovacích hodinách Člověk a jeho svět nebo velmi úspěšně proveditelný ve školní družině.
Autor Pavel Svoboda

Svět v jednom dni – rozvojová témata v projektových dnech pro 1. a 2. stupeň ZŠ

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Krátká informace o publikacích pro výuku projektových/tematických dnů na 1. a 2. stupni ZŠ, které se věnují námětům pro mezinárodní dny s rozvojovou tematikou.
Autor Lenka Pánková

Program Extra třída vybízí žáky k iniciativě

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Program Extra třída je určen žákům 7. - 9. ročníků ZŠ (a odpovídajících ročníků gymnázií). Tento program usiluje o zapojení žáků do života místních komunit. Extra třídy jsou třídy, které připraví a zrealizují projekt, jehož prostřednictvím žáci pozitivně ovlivní život v místě, kde se nachází jejich škola.
Autor Silvie Pýchová

Připravuji projekt

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Jak mám projekt připravovat? Existuje nějaká metodika plánování projektu? Co je pro přípravu projektu nejdůležitější?
Autor Jitka Kašová

V čem bývá problém?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Při zavádění projektové výuky do praxe je potřeba počítat i s možnými problémy, riziky a překážkami. Jejich povaha může být různá, stejně jako možnosti jejich řešení. Předpokladem je vždy ochota hledat příčiny a pracovat s vlastní chybou.
Autor Jitka Kašová

Hranice a prolínání: scénář 3. projektového setkání (2–3 VH)

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Třetí setkání je koncipováno tak, aby se zpočátku žáci seznámili s tématem „všichni máme něco společného“, pak se zaměřili na téma „co si chráním, čeho si cením, co jsem já, ...“ a zakončili uvažováním o tom, co si asi chrání a čeho si váží jiní lidé v jejich blízkém okolí.
Autor Mgr. Ivan Bauer, Mgr. Ivo Farský

Příběh o hranicích a prolínání - závěr

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Tento článek je ohlédnutím a kritickým zamyšlením nad výsledky projektu.
Autor Mgr. Ivan Bauer, Mgr. Ivo Farský

Dneska se neučíme, máme projekt!(?)

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Jak mám zajistit, aby projektová výuka byla efektivní (aby naplňovala cíle ŠVP)? Čím jsou motivováni žáci? Co konkrétního by si měli z projektu odnést? Je důležitější výsledný produkt, nebo průběh projektu (proces)? Jaké typy projektů existují?
Autor Jitka Kašová

Hranice a prolínání: scénář 2. projektového setkání (2–3 VH)

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Ve druhém setkání se žáci pokusí generovat dohodu o pravidlech návštěvy „zakázaného“ místa a vybrané místo navštíví. Ve hře a v rozhovoru pak proběhne reflexe celé akce i její přípravy.
Autor Mgr. Ivan Bauer, Mgr. Ivo Farský
Celkem: 17