Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "projektové učení"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "projektové učení"

Seřadit dle: Podle názvu, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Hranice a prolínání: scénář 2. projektového setkání (2–3 VH)

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Ve druhém setkání se žáci pokusí generovat dohodu o pravidlech návštěvy „zakázaného“ místa a vybrané místo navštíví. Ve hře a v rozhovoru pak proběhne reflexe celé akce i její přípravy.
Autor Mgr. Ivan Bauer, Mgr. Ivo Farský

Hranice a prolínání: scénář 3. projektového setkání (2–3 VH)

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Třetí setkání je koncipováno tak, aby se zpočátku žáci seznámili s tématem „všichni máme něco společného“, pak se zaměřili na téma „co si chráním, čeho si cením, co jsem já, ...“ a zakončili uvažováním o tom, co si asi chrání a čeho si váží jiní lidé v jejich blízkém okolí.
Autor Mgr. Ivan Bauer, Mgr. Ivo Farský

Hranice a prolínání: scénář 4. projektového setkání (2–3 VH)

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Během předešlého setkání se žáci věnovali tomu, kdo jsou, co je pro ně cenné, co je pojí s ostatními, co ostatním chtějí ukázat a co si chrání. Čtvrté setkání je koncipováno jako setkání žáků s jejich třídním učitelem, které bude probíhat mimo obvyklou školní konvenci učitel – žák. Pomocí otázek budou mít žáci možnost setkat se se svým učitelem na jiné, osobní rovině.
Autor Mgr. Ivan Bauer, Mgr. Ivo Farský

Příběh o hranicích a prolínání

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Na začátku jsme byli dva a jedna zajímavá a přitažlivá nabídka. Přitažlivá proto, že nám umožňovala propojit naše zkušenosti s přípravou a realizací vzdělávacích programů s PT Multikulturní výchova a Osobnostně-sociální výchova, realizovat projekt na ZŠ, a také jsme toužili prověřit své dosavadní znalosti a dovednosti při práci se žáky 1. stupně ZŠ prostě proto, že sami máme malé děti.
Autor Mgr. Ivan Bauer, Mgr. Ivo Farský

Příběh o hranicích a prolínání - závěr

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Tento článek je ohlédnutím a kritickým zamyšlením nad výsledky projektu.
Autor Mgr. Ivan Bauer, Mgr. Ivo Farský

Rallye Evropská unie

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Dopravní výchova není pouze znalost dopravních značek, měla by vést k soustředění, vytrvalosti, odhadu vzdálenosti, řešení problémů, komunikaci, orientaci na mapě i v terénu apod. Rallye Evropská unie je celoroční projekt použitelný ve vyučovacích hodinách Člověk a jeho svět nebo velmi úspěšně proveditelný ve školní družině.
Autor Pavel Svoboda

Rozmanitost podmínek na Zemi, aneb podnebné pásy zajímavě

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Různé podmínky života na Zemi jsou dané svoji polohou na Zemi. Při učení se tomuto tématu je vhodné vyjít z existence podnebných pásů. Ale ty jsou tématem příliš vzdáleným, abstraktním. Příspěvek nabízí propojení pojmů a získaných vědomostí s reálným životem.
Autor Dana Svobodová
Celkem: 7