Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "projektové učení"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "projektové učení"


Rallye Evropská unie

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Dopravní výchova není pouze znalost dopravních značek, měla by vést k soustředění, vytrvalosti, odhadu vzdálenosti, řešení problémů, komunikaci, orientaci na mapě i v terénu apod. Rallye Evropská unie je celoroční projekt použitelný ve vyučovacích hodinách Člověk a jeho svět nebo velmi úspěšně proveditelný ve školní družině.
Autor Pavel Svoboda

Rozmanitost podmínek na Zemi, aneb podnebné pásy zajímavě

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Různé podmínky života na Zemi jsou dané svoji polohou na Zemi. Při učení se tomuto tématu je vhodné vyjít z existence podnebných pásů. Ale ty jsou tématem příliš vzdáleným, abstraktním. Příspěvek nabízí propojení pojmů a získaných vědomostí s reálným životem.
Autor Dana Svobodová

Program Extra třída vybízí žáky k iniciativě

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Program Extra třída je určen žákům 7. - 9. ročníků ZŠ (a odpovídajících ročníků gymnázií). Tento program usiluje o zapojení žáků do života místních komunit. Extra třídy jsou třídy, které připraví a zrealizují projekt, jehož prostřednictvím žáci pozitivně ovlivní život v místě, kde se nachází jejich škola.
Autor Silvie Pýchová

Magické slovo projekt

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Taky děláte ve škole projekty? Proč? Co to vlastně je projektová výuka? Jak se liší od projektů v praxi? Je tato metoda ve vzdělávání dostatečně ověřená?
Autor Jitka Kašová

Tematicky, nebo projektově

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Jaký rozdíl je mezi projektovou a tematickou výukou? V čem je jejich hlavní přínos? Je možné obě metody kombinovat?
Autor Jitka Kašová

Dneska se neučíme, máme projekt!(?)

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Jak mám zajistit, aby projektová výuka byla efektivní (aby naplňovala cíle ŠVP)? Čím jsou motivováni žáci? Co konkrétního by si měli z projektu odnést? Je důležitější výsledný produkt, nebo průběh projektu (proces)? Jaké typy projektů existují?
Autor Jitka Kašová

Prožitek jako způsob učení

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Které dílčí metody jsou vhodné k realizaci projektu? Jaký význam má ve výuce prožitek? Jak s ním máme pracovat? Proč je důležitá reflexe? Do jaké míry by měli mít žáci v projektu volnost?
Autor Jitka Kašová

Připravuji projekt

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Jak mám projekt připravovat? Existuje nějaká metodika plánování projektu? Co je pro přípravu projektu nejdůležitější?
Autor Jitka Kašová

Těžko na cvičišti…

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Jak na projektovou výuku připravit žáky? Co musí pedagog změnit na svém stylu přípravy a učení? Jak o efektivitě projektové výuky přesvědčit rodiče žáků? Jak ke spolupráci na projektech získat veřejnost?
Autor Jitka Kašová

V čem bývá problém?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Při zavádění projektové výuky do praxe je potřeba počítat i s možnými problémy, riziky a překážkami. Jejich povaha může být různá, stejně jako možnosti jejich řešení. Předpokladem je vždy ochota hledat příčiny a pracovat s vlastní chybou.
Autor Jitka Kašová
Celkem: 17