Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "projektové učení"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "projektové učení"

Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejvíce
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Rozmanitost podmínek na Zemi, aneb podnebné pásy zajímavě

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Různé podmínky života na Zemi jsou dané svoji polohou na Zemi. Při učení se tomuto tématu je vhodné vyjít z existence podnebných pásů. Ale ty jsou tématem příliš vzdáleným, abstraktním. Příspěvek nabízí propojení pojmů a získaných vědomostí s reálným životem.
Autor Dana Svobodová

Prožitek jako způsob učení

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Které dílčí metody jsou vhodné k realizaci projektu? Jaký význam má ve výuce prožitek? Jak s ním máme pracovat? Proč je důležitá reflexe? Do jaké míry by měli mít žáci v projektu volnost?
Autor Jitka Kašová

Rallye Evropská unie

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Dopravní výchova není pouze znalost dopravních značek, měla by vést k soustředění, vytrvalosti, odhadu vzdálenosti, řešení problémů, komunikaci, orientaci na mapě i v terénu apod. Rallye Evropská unie je celoroční projekt použitelný ve vyučovacích hodinách Člověk a jeho svět nebo velmi úspěšně proveditelný ve školní družině.
Autor Pavel Svoboda

Připravuji projekt

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Jak mám projekt připravovat? Existuje nějaká metodika plánování projektu? Co je pro přípravu projektu nejdůležitější?
Autor Jitka Kašová

Magické slovo projekt

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Taky děláte ve škole projekty? Proč? Co to vlastně je projektová výuka? Jak se liší od projektů v praxi? Je tato metoda ve vzdělávání dostatečně ověřená?
Autor Jitka Kašová

Rozvoj konstruktivistického vzdělávání skrze technologie I.

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek popisuje dílčí metody a přístupy v konstruktivistickém vzdělávání, ke kterým identifikuje vhodné technologické nástroje. Ukazuje tak, jak konstruktivistické vzdělávání může (a má) technologii využívat, ať již na straně učitele, nebo žáka.
Autor Michal Černý

Tematicky, nebo projektově

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Jaký rozdíl je mezi projektovou a tematickou výukou? V čem je jejich hlavní přínos? Je možné obě metody kombinovat?
Autor Jitka Kašová

Hranice a prolínání: scénář 3. projektového setkání (2–3 VH)

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Třetí setkání je koncipováno tak, aby se zpočátku žáci seznámili s tématem „všichni máme něco společného“, pak se zaměřili na téma „co si chráním, čeho si cením, co jsem já, ...“ a zakončili uvažováním o tom, co si asi chrání a čeho si váží jiní lidé v jejich blízkém okolí.
Autor Mgr. Ivan Bauer, Mgr. Ivo Farský

Hranice a prolínání: scénář 4. projektového setkání (2–3 VH)

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Během předešlého setkání se žáci věnovali tomu, kdo jsou, co je pro ně cenné, co je pojí s ostatními, co ostatním chtějí ukázat a co si chrání. Čtvrté setkání je koncipováno jako setkání žáků s jejich třídním učitelem, které bude probíhat mimo obvyklou školní konvenci učitel – žák. Pomocí otázek budou mít žáci možnost setkat se se svým učitelem na jiné, osobní rovině.
Autor Mgr. Ivan Bauer, Mgr. Ivo Farský

V čem bývá problém?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Při zavádění projektové výuky do praxe je potřeba počítat i s možnými problémy, riziky a překážkami. Jejich povaha může být různá, stejně jako možnosti jejich řešení. Předpokladem je vždy ochota hledat příčiny a pracovat s vlastní chybou.
Autor Jitka Kašová
Celkem: 17