Projektové řízení ve škole
| Metody a techniky projektového řízení by se mohly stát velmi významným pomocníkem nejen ředitelů škol, ale také učitelů. Jejich prostřednictvím by mohli proniknout do povědomí žáků. Jednou z cest, jak si tyto nástroje osvojit, je například realizace projektu financovaného z nové oblasti podpory s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách (EU peníze školám).  | Blanka Kozáková |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
16. 03. 2010 |
11933 |
Volně šiřitelný software: Nástroje pro řízení a dokumentování práce
| Existuje dostupný software, který vám může usnadnit organizování práce – své i ostatních. Můžete sledovat zadané, běžící i splněné úkoly, jejich výstupy a související statistiky. Článek představuje software pro projektové řízení Redmine a způsob využití wiki ve školním provozu.  | Vlastimil Ott |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
09. 12. 2011 |
10516 |
Finanční gramotnost v praxi
| Příspěvek popisuje využívání projektového vyučování – žákovských projektů pro rozvoj finanční gramotnosti žáků.
Jednou z požadovaných dovedností, dnes již dokonce i na základní škole, je finanční gramotnost. Nejlepší cestou k získání dovednosti je vždy praxe. Skupina žáků připraví a navrhne aktivitu, která je určena pro ně a pro spolužáky (souboj v páce, módní přehlídka, přehlídka začínajících kapel na škole). Žáci pod vedením jednoho z nich a po dohodě s učitelem určitého předmětu, které se aktivita týká (ekonomie, tělesná výchova, informační technologie, multimedia) vypracují projektovou žádost a předají ji k posouzení zástupci Rady rodičů na škole. Rada rodičů SPŠ je občanské sdružení, které financuje nadstandardní aktivity žáků a je pro nás vyhlašovatelem výzvy k podávání projektů. Úspěšný projekt je podpořen podle zdůvodněného rozpočtu a skupina žáků obdrží účelově prostředky na jeho realizaci. Projekt je realizován, doložen výstupem – většinou multimediální prezentací, článkem do regionálního tisku. Prostředky musí být vyúčtovány a je podána závěrečná zpráva doložená tímto vyúčtováním. Celá aktivita probíhá podle stejných pravidel jako projekt z ESF – i formuláře mají podobnou, samozřejmě zjednodušenou, podobu. Tato aktivita se realizuje v naší škole již 5 let pod názvem Žáci sobě a je na ni vyčleněno cca 40 000 Kč pro jeden školní rok.  | Ing. Marie Johnová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
14. 06. 2012 |
5910 |