Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "projektová výuka"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "projektová výuka"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Oživme městskou knihovnu pro 21. století (5. část) – Infografikou do světa informací

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žáci vytváří infografiku, která čtenáře informuje o zajímavostech městské knihovny. Infografika může být vytvořena ve volně dostupném doporučeném online nástroji Canva, zároveň lze použít i jiné digitální grafické nástroje.
Autor Markéta Čonková

Jarní Wikivšem – velká výzva nejen do online výuky

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Napsat 30 článků na Wikipedii za pouhých 40 dní se může jevit jako nedosažitelný cíl. Ne však ve chvíli, kdy se do této výzvy zapojíme s našimi žáky.
Autor Jaroslav Mašek

Oživme městskou knihovnu pro 21. století (4. část) – Vytváříme logo digitálně pro městskou knihovnu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žáci vytvoří v jednoduchém grafickém editoru logo knihovny.
Autor Markéta Čonková

Oživme městskou knihovnu pro 21. století (3. část) – Vytváříme moderní výroční zprávu pro městskou knihovnu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žáci se inspirují výročními zprávami knihoven a vytvoří vlastní výroční zprávu. Tu připraví v online dokumentu, na jehož tvorbě se budou společně podílet. Formát výroční zprávy dodržuje pravidla pro formátování textu a využívá moderních možností zápisu, jako je hlasové zadávání.
Autor Markéta Čonková

Oživme městskou knihovnu pro 21. století (2. část) – Navrhujeme rozpočet městské knihovny

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Aktivita je součástí projektu Oživme městskou knihovnu pro 21. století, ve kterém pracovní skupina přebírá správu městské knihovny. K dispozici pro analýzu mají žáci rozpočet pro minulý rok, který obsahuje příjmy a výdaje. Úkolem skupiny je zjistit efektivním způsobem, jaké byly jednotlivé příjmy a výdaje a jaká byla celková bilance. Po zjištění následuje druhá fáze úkolu, ve které se skupina zamýšlí a navrhuje změny hospodaření pro nový rok. Cílem je vytvořit vyrovnaný rozpočet, ve kterém se příjmy rovnají výdajům.
Autor Markéta Čonková

Oživme městskou knihovnu pro 21. století (1. část) – Obecný popis projektu (žákovský projekt rozvíjející gramotnosti)

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Projekt Oživme městskou knihovnu pro 21. století nabízí sérii výukových aktivit pro žáky 8. a 9. tříd. Cílem je, aby žáci získali zkušenost s realizací komplexního projektu a zároveň byl vytvořen prostor pro rozvoj primárně digitální gramotnosti.
Autor Markéta Čonková

Cesty k rozvíjení gramotností žáků

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Škola by měla hledat stále nové cesty a strategie, které vedou k vytváření efektivního edukativního prostředí pro všechny žáky. Žáci by měli do tohoto prostředí chodit rádi, měli by se rádi vzdělávat. Pokud pedagogové podporují jejich spolupráci a aktivní účast na procesu vzdělávání, škola se zaměřuje na mezilidské vztahy a kulturu, pak se lépe daří rozvíjet potenciál žáků s ohledem na jejich osobní maximum. Příspěvek vznikl v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.
Autor Mgr. Markéta Olbertová

Vztah empatie a učení

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Seznámení s prací amerického specialisty na projektovou výuku Thoma Markhama, který vysvětluje význam empatie pro učení v souvislosti s nejnovějšími výsledky vědy a vývojem světa.
Autor Bořivoj Brdička

Code Week 2016 aneb Jak jsme se neučili programovat

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek o tom, jak je také možné pojmout týden evropského programování a zařadit ho do výuky ICT na střední škole.
Autor Jaroslav Mašek

Pomalé učení podle Pernille Ripp

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Výzva jedné mezinárodní učitelky, která připomíná, že technologie nemohou ve výuce nahradit to, co umí jen dobrý učitel – vcítění do potřeb žáků.
Autor Bořivoj Brdička
Celkem: 41