Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "projekt"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "projekt"


Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Rozvíjení digitální gramotnosti u dětí předškolního věku

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek popisuje zkušenosti s projektem Malá digitální univerzita (MDU), který byl realizovaný v mateřské škole s cílem rozvíjet digitální gramotnost dětí. Článek vznikl v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.
Autor Jarmila Šebková

Polytechnické vzdělávání v mateřské škole aneb jak rozvíjet technickou gramotnost u dětí

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek pojednává o možnostech realizace polytechnického vzdělávání v mateřských školách a způsoby rozvoje technické gramotností u dětí. Článek vznikl v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.
Autor Mgr. Iva Chadzipanajotidisová

Specifikace informační gramotnosti NIQES

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Seznámení učitelské veřejnosti s výsledky práce skupiny, která měla v projektu ČŠI NIQES za úkol definovat obsah informační gramotnosti odpovídající současnému vývoji poznání. Tato zpráva komentuje souvislosti a publikuje pilotní verzi indikátorů výsledků vzdělávání v této oblasti.
Autor Bořivoj Brdička

Příběh o „podivném století“

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Úvod k praktickému námětu projektového vyučování do hodin dějepisu.
Autor Mgr. Ivan Bauer, Mgr. Ivo Farský

V čem bývá problém?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Při zavádění projektové výuky do praxe je potřeba počítat i s možnými problémy, riziky a překážkami. Jejich povaha může být různá, stejně jako možnosti jejich řešení. Předpokladem je vždy ochota hledat příčiny a pracovat s vlastní chybou.
Autor Jitka Kašová

Těžko na cvičišti…

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Jak na projektovou výuku připravit žáky? Co musí pedagog změnit na svém stylu přípravy a učení? Jak o efektivitě projektové výuky přesvědčit rodiče žáků? Jak ke spolupráci na projektech získat veřejnost?
Autor Jitka Kašová

Prožitek jako způsob učení

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Které dílčí metody jsou vhodné k realizaci projektu? Jaký význam má ve výuce prožitek? Jak s ním máme pracovat? Proč je důležitá reflexe? Do jaké míry by měli mít žáci v projektu volnost?
Autor Jitka Kašová

Připravuji projekt

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Jak mám projekt připravovat? Existuje nějaká metodika plánování projektu? Co je pro přípravu projektu nejdůležitější?
Autor Jitka Kašová

Dneska se neučíme, máme projekt!(?)

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Jak mám zajistit, aby projektová výuka byla efektivní (aby naplňovala cíle ŠVP)? Čím jsou motivováni žáci? Co konkrétního by si měli z projektu odnést? Je důležitější výsledný produkt, nebo průběh projektu (proces)? Jaké typy projektů existují?
Autor Jitka Kašová

Tematicky, nebo projektově

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Jaký rozdíl je mezi projektovou a tematickou výukou? V čem je jejich hlavní přínos? Je možné obě metody kombinovat?
Autor Jitka Kašová
Celkem: 50