Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "projekt"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "projekt"


Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Evropa – místo, kde žijeme

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Cílem tohoto dlouhodobého projektu je seznámit žáky s evropskými státy, získat pocit sounáležitosti a národní hrdosti v rámci Evropy. Během projektu se žáci formou převážně skupinové práce seznamují s našimi sousedy (Německem, Rakouskem, Polskem a Slovenskem), vyberou si jeden evropský stát a seznámí s ním ostatní, zvolenou zemi potom prezentují na veletrhu „Expo – Evropa 2010”. Při řešení úkolů využívají teoretické znalosti z různých předmětů, spolupracují ve skupinách, hledají východiska problémů. Projekt poskytuje velké množství prostoru pro vlastní iniciativu žáků a pro propojení učiva různých předmětů (matematiky, českého jazyka, našeho světa, cizího jazyka, hudební i výtvarné výchovy apod.).
Autor Mirka Gardoňová

Projektová výuka v předmětu fyzika ve střední škole

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Snažil jsem se formulovat otázku, která mě – jako učitele fyziky v gymnáziu – velmi zajímá: Čím by se měla vyznačovat kvalitní výuka fyziky? Vzápětí mě taky napadly další otázky: Kdo nebo co rozhoduje o tom, zda daná výuka fyziky kvalitní je nebo není? Ze kterých hledisek je možné kvalitu výuky zkoumat?
Autor Jan Prachař

Kdo kompostuje, nezlobí

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Příspěvek se zabývá problematikou zmenšování objemu odpadů tvořených ve škole na školní zahradě, a to tříděním bioodpadu a jeho následným kompostováním.
Autor Petra Boháčková

Stane se televize užitečnou?

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Zpráva o projektu EU s názvem Zdokonalené neomezené vzdělávání, který koordinovala ORT France a zaměřuje se na poskytování možností interaktivního vzdělávání prostřednictvím digitální televize.
Autor Mgr. Martin Rusek

Integrovaná výuka cizího jazyka a obsahu - jak začít?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek osvětluje metodu CLIL, nahlíží na ni jako na nástroj rozvoje jazyka a zároveň informuje o např. o tom, jak má škola postupovat při zavádění integrované výuky. Komentuje různé organizační formy a realizace CLIL v praxi. V přehledné tabulce uvádí do srovnání metodiku výuky cizích jazyků a metodiku integrované výuky.
Autor Tereza Šmídová

Den řemesel

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Zábavnou formou přiblížíme dětem s lehkým mentálním postižením vybraná řemesla – taková, která se v budoucnu mohou stát zdrojem jejich obživy. Starší žáci odhalí i možnosti práce v Evropské unii.
Autor Ivana Spěváčková

Doodletoo.com – online kreslení

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Popis pro výuku zajímavé online aplikace umožňující vzdálenou spolupráci při kreslení na společnou tabuli.
Autor Daniel Poslušný

Postavte si vlastní naučnou stezku

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Malá „kuchařka”, jak s dětmi vytvořit vlastní naučnou stezku. Autorka čerpá z osobních zkušeností z tvorby NS Thomayerovy sady v Praze-Libni.
Autor Dominika Dobrylovská

Projekt ČAS

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Projekt nejen pro hodiny dramatické výchovy inspirovaný literárním dílem od Martiny Braunové Ztraceni v čase, který je dělen na jednotlivé vyučovací úseky pod názvy – čas, hodiny, pět minut po dvanácté.
Autor Adéla Ulrichová

Projekt pro rozvoj čtenářství

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Projekt s názvem Vzhůru do mraveniště hravou formou rozvíjí u žáků čtenářství, zájem o čtení a knihu vůbec. Pomůže žákům pochopit, že v knize je možné nalézt mnoho zajímavých věcí, že má kniha zajímavý a někdy i napínavý poučný děj, který čtenář může společně s hrdinou prožívat. Dále projekt naučí žáka orientovat se v textu, porozumět čtenému, rozlišovat podstatné informace od méně závažných, umět vyhledávat informace a dále s nimi pracovat, utvořit si vlastní názor a umět jej obhájit, naučit se spolupracovat s týmem a kreativně přistupovat k řešení životních situací. Projekt rovněž procvičuje jemnou motoriku, paměť, logický úsudek, představivost a fantazii. Seznamuje děti se životem hmyzu a jejich významem pro lidstvo, vede děti k ochraně přírody a zároveň je učí, jak se zachovat v krizové situaci, prožívat současnost, vnímat krásu. Projekt rozvíjí nenásilnou hravou formou všechny klíčové kompetence potřebné pro postup do vyššího ročníku základní školy.
Autor Iva Burešová
Celkem: 227