Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "projekt"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "projekt"


Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Hranice a prolínání: scénář 2. projektového setkání (2–3 VH)

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Ve druhém setkání se žáci pokusí generovat dohodu o pravidlech návštěvy „zakázaného“ místa a vybrané místo navštíví. Ve hře a v rozhovoru pak proběhne reflexe celé akce i její přípravy.
Autor Mgr. Ivan Bauer, Mgr. Ivo Farský

Udržitelná spotřeba: scénář 2. projektového setkání

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žáci reflektují průběh předchozího setkání. Nejprve si představíme produkt, který žáci vytvořili v rámci předchozích setkání, prostřednictvím vernisáže, během které si žáci dávají zpětnou vazbu. Poté se zpětně ohlížíme za tématem, které jsme probírali, a rovněž za tím, jak se nám spolupracovalo ve skupinách.
Autor Mgr. Ivan Bauer, Mgr. Ivo Farský

Udržitelná spotřeba: scénář 1. projektového setkání

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žáci nejprve zmapují téma, které je jim do velké míry neznámé. Dozví se nové informace, které reflektují. Na základě toho, co zjistili, se rozhodnou, jak informovat veřejnost o tématu mobilních telefonů kreativním a zajímavým způsobem. Vymyslí produkt, naplánují, jak k němu dojít, rozdělí si role a projekt realizují.
Autor Mgr. Ivan Bauer, Mgr. Ivo Farský

Od udržitelné spotřeby k mobilnímu telefonu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Na začátku tohoto příběhu jsme stáli dva a před námi úkol: seznámit žáky druhého stupně ZŠ se širokým a složitým tématem udržitelná spotřeba za předem nastavených podmínek.
Autor Mgr. Ivan Bauer, Mgr. Ivo Farský

Podivné století: scénář 4. projektového setkání

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Minulost nedávná Československo 1968–1989 Chceme ukázat, že cesta ke svobodě není sprint, ale vytrvalostní běh. Chceme upozornit na to, že v krátké době jednu okupaci vystřídala jiná a že dosažených vítězství si musíme vážit.
Autor Mgr. Ivan Bauer, Mgr. Ivo Farský

Podivné století: scénář 3. projektového setkání

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
„Se Sovětským svazem na věčné časy a nikdy jinak.“ Československo 1948–1968 Chceme ukázat, jak se rodí totalita a jakými prostředky se upevňuje, a také to, jaké následky v dějinách má užití násilí. Soustředíme se také na souvislosti mezi politikou, uměním a propagandou.
Autor Mgr. Ivan Bauer, Mgr. Ivo Farský

Podivné století: scénář 2. projektového setkání

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Podivné dědictví – Exodus – odchod Čechů ze Sudet, holocaust, odsun Němců, emigrace. Chceme ukázat, jak tenká je hranice mezi spravedlností a odplatou, jak rozličné mohou být důvody pronásledování a odchodů a jak tato skutečnost lidi poznamenává. Toto období bylo krátké, ale nabité důležitými a neveselými událostmi. Nadlouho určilo směr pro další vývoj.
Autor Mgr. Ivan Bauer, Mgr. Ivo Farský

Podivné století: scénář 1. projektového setkání

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
V tomto bloku je snahou žáky vtáhnout do děje, ukázat důležitost psaných záznamů a seznámit s popisovaným obdobím, zejména s nebezpečím totalitního systému. V tomto období republika i svět zažívaly velmi protichůdné pocity – od euforie po skončení války až po strach z agrese. Také se prosazovaly dvě totality – komunistická a fašistická. Právě na mechanismy jejich prosazení je soustředěna pozornost.
Autor Mgr. Ivan Bauer, Mgr. Ivo Farský

Příběh o „podivném století“

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Úvod k praktickému námětu projektového vyučování do hodin dějepisu.
Autor Mgr. Ivan Bauer, Mgr. Ivo Farský

V čem bývá problém?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Při zavádění projektové výuky do praxe je potřeba počítat i s možnými problémy, riziky a překážkami. Jejich povaha může být různá, stejně jako možnosti jejich řešení. Předpokladem je vždy ochota hledat příčiny a pracovat s vlastní chybou.
Autor Jitka Kašová
Celkem: 227