Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "projekt"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "projekt"


Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Vizuální dílo jako generátor výtvarných aktivit: Křišťálový zámek

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
krátkodobý
Vizuální dílo ze sbírek Národní galerie může sloužit jako podklad projektu v mateřské škole. Inspirace konkrétním dílem ze sbírky 19.století otevírá dveře k mnoha činnostem s dětmi v mateřské škole, nejen výtvarného charakteru. Tvorbu se sněhem a barvami, výtvarnou techniku gumáž i zasazení díla do krajiny lze realizovat s předškolními dětmi v jakémkoliv věku.
Autor Pavla Šandová

Projekt Meze svobody / Free2choose

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek informuje o základních aktivitách projektu Meze svobody, který vede žáky k pochopení důležitosti dodržování lidských práv a předcházení projevů extremismu. Současně nabízí v příloze metodický materiál pro práci s těmito tématy.
Autor Marie Zahradníková

Výtvarným vyjadřováním otevíráme dětem oči

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Článek přináší nový pohled na výtvarné vyjadřování a vnímání u dětí v předškolním věku. V návaznosti na osobnostně orientovanou pedagogiku ukazuje, jak ji lze prostřednictvím výtvarné výchovy podporovat a vést děti k samostatnému přemýšlení, originálnímu a individuálnímu vyjádření, objevování a vnímání světa. Zabývá se tím, jak lze u dětí odbourávat ikonografická schémata a namísto toho podporovat vlastní vnímání světa a následné zachycení skutečnosti takové, jaká je doopravdy. Popisuje postavení pedagoga v novém pojetí výtvarné výchovy. Přílohová prezentace a videozáznam pak dokumentují, jak lze prostřednictvím metodické řady či projektu toto naplnit na úrovni MŠ.
Autor Marie Čermáková

Specifikace informační gramotnosti NIQES

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Seznámení učitelské veřejnosti s výsledky práce skupiny, která měla v projektu ČŠI NIQES za úkol definovat obsah informační gramotnosti odpovídající současnému vývoji poznání. Tato zpráva komentuje souvislosti a publikuje pilotní verzi indikátorů výsledků vzdělávání v této oblasti.
Autor Bořivoj Brdička

Olympijské hry Rusko 2014

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Projekt "Olympijské hry Rusko 2014" je celoroční projekt tříd pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, které vzdělávají žáky s lehkým a středně těžkým mentálním postižením. Součástí je i jednodenní projekt zaměřený na pořadatelskou zemi.
Autor Ivana Spěváčková

Evropský projekt The Living Schools Lab

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Informace o zapojení jedné pražské ZŠ do projektu The Living Schools Lab, jehož cílem je nacházet a sdílet postupy vhodného využití technologií ve školní praxi.
Autor Olga Sklenářová

Škola na dotek jako experiment Prahy 6

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Na začátku roku 2013 se radnice jedné pražské městské části rozhodla, že ve svých školách podpoří zavádění počítačových tabletů. Přizvala na tuto oblast konzultanta a dala možnost vzniknout v kontextu ČR ojedinělému projektu, který může být získanými zkušenostmi dobrým příkladem pro další zřizovatele.
Autor Ondřej Neumajer

Příběh o hranicích a prolínání - závěr

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Tento článek je ohlédnutím a kritickým zamyšlením nad výsledky projektu.
Autor Mgr. Ivan Bauer, Mgr. Ivo Farský

Hranice a prolínání: scénář 4. projektového setkání (2–3 VH)

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Během předešlého setkání se žáci věnovali tomu, kdo jsou, co je pro ně cenné, co je pojí s ostatními, co ostatním chtějí ukázat a co si chrání. Čtvrté setkání je koncipováno jako setkání žáků s jejich třídním učitelem, které bude probíhat mimo obvyklou školní konvenci učitel – žák. Pomocí otázek budou mít žáci možnost setkat se se svým učitelem na jiné, osobní rovině.
Autor Mgr. Ivan Bauer, Mgr. Ivo Farský

Hranice a prolínání: scénář 3. projektového setkání (2–3 VH)

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Třetí setkání je koncipováno tak, aby se zpočátku žáci seznámili s tématem „všichni máme něco společného“, pak se zaměřili na téma „co si chráním, čeho si cením, co jsem já, ...“ a zakončili uvažováním o tom, co si asi chrání a čeho si váží jiní lidé v jejich blízkém okolí.
Autor Mgr. Ivan Bauer, Mgr. Ivo Farský
Celkem: 227