Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "projekt"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "projekt"

Seřadit dle: Počet komentářů, Nejméně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Vybrané osobnosti Brna – příspěvky k regionálním dějinám

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Pro splnění úkolů stanovených vlastním ŠVP v rámci projektu Pilot S slouží příklad dobré praxe jako ukázka využití metody projektové výuky v dějepisu, při níž si žáci nejen rozšíří znalosti a získají nové dovednosti, rozvíjejí řadu klíčových kompetencí, ale měla by je vést i k prohloubení zájmu o město, kde studují, žijí, které mnozí teprve poznávají a vytvářejí si k němu vztah. Je zdůrazněn význam přípravné fáze a dobré organizace, na níž se vedle učitelů podílejí sami žáci, je popsán mechanismus realizace, uvedena jsou některá úskalí.
Autor Milena Kirschová

Přijímací pohovor? Žádný problém!

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Není pochyb o tom, že metodou aktivní projektové práce se získané informace a dovednosti zapamatují mnohem lépe. A na co jiného připravovat žáky středního odborného školství než na vstup na trh práce? Hlavně z těchto dvou důvodů proběhl na Českoslovanské akademii obchodní v Resslově ulici 5 na Praze 2 projekt s názvem Přijímací pohovor? Žádný problém!
Autor Vlasta Mikšíčková

Finanční gramotnost v praxi

Odborné vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek popisuje využívání projektového vyučování – žákovských projektů pro rozvoj finanční gramotnosti žáků. Jednou z požadovaných dovedností, dnes již dokonce i na základní škole, je finanční gramotnost. Nejlepší cestou k získání dovednosti je vždy praxe. Skupina žáků připraví a navrhne aktivitu, která je určena pro ně a pro spolužáky (souboj v páce, módní přehlídka, přehlídka začínajících kapel na škole). Žáci pod vedením jednoho z nich a po dohodě s učitelem určitého předmětu, které se aktivita týká (ekonomie, tělesná výchova, informační technologie, multimedia) vypracují projektovou žádost a předají ji k posouzení zástupci Rady rodičů na škole. Rada rodičů SPŠ je občanské sdružení, které financuje nadstandardní aktivity žáků a je pro nás vyhlašovatelem výzvy k podávání projektů. Úspěšný projekt je podpořen podle zdůvodněného rozpočtu a skupina žáků obdrží účelově prostředky na jeho realizaci. Projekt je realizován, doložen výstupem – většinou multimediální prezentací, článkem do regionálního tisku. Prostředky musí být vyúčtovány a je podána závěrečná zpráva doložená tímto vyúčtováním. Celá aktivita probíhá podle stejných pravidel jako projekt z ESF – i formuláře mají podobnou, samozřejmě zjednodušenou, podobu. Tato aktivita se realizuje v naší škole již 5 let pod názvem Žáci sobě a je na ni vyčleněno cca 40 000 Kč pro jeden školní rok.
Autor Ing. Marie Johnová

Kopidlenský kvítek – projekt žáků zahradnické školy

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Příspěvek se zabývá tvořivostí žáků zahradnické školy a způsobem zvyšování jejich motivace ke studiu. Podrobněji je rozpracována metoda projektová a na příkladu konkrétního projektu Kopidlenský kvítek je ukázán její vliv na rozvoj tvořivosti žáků.
Autor Bc. Milena Bělecká

„START DO ŽIVOTA“ – šance pro děti z dětských domovů

Odborné vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příklad dobré praxe je založen na podpoře vzdělávání a následného pracovního uplatnění dětí z dětských domovů v oboru cestovního ruchu, konkrétně v oblasti hotelnictví a gastronomie, kterou poskytuje Nadace AHR ve spolupráci se Střední školou hotelnictví a gastronomie SČMSD Praha – Klánovice, s.r.o., Asociací hotelů a restaurací České republiky, o.s., a se členskými hotely. Cílem projektu je umožnit těmto dětem získat střední vzdělání a odbornou kvalifikaci a tím i zlepšit jejich následné profesní uplatnění. Dospívající děti z dětských domovů mají díky projektu možnost získat samostatnost a finanční nezávislost na domovu, tzv. šanci na start do života.
Autor Ing. Alžběta Cedidlová

Děti pilné jako včeličky – 1. část

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Úvodní díl trilogie Děti pilné jako včeličky nabízí řadu pracovních listů podporujících rozvoj matematických představ, grafomotoriky a popis depistážní karty. Děti zajímavými činnosti pronikají do společenstva včel.
Autor Iva Burešová

Za dobrodružstvím kolem světa

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Tento inspirativní článek může sloužit učitelkám v mateřských školách jako didaktická pomůcka při integrovaném bloku. Projekt je motivován interkulturním prostředím a procestujete s ním všechny světadíly.
Autor Radka Perglerová

Vizuální dílo jako generátor výtvarných aktivit: Křišťálový zámek

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
krátkodobý
Vizuální dílo ze sbírek Národní galerie může sloužit jako podklad projektu v mateřské škole. Inspirace konkrétním dílem ze sbírky 19.století otevírá dveře k mnoha činnostem s dětmi v mateřské škole, nejen výtvarného charakteru. Tvorbu se sněhem a barvami, výtvarnou techniku gumáž i zasazení díla do krajiny lze realizovat s předškolními dětmi v jakémkoliv věku.
Autor Pavla Šandová

Globální problémy Země – voda

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Celoškolní projekt „Voda" přispívá k naplňování prevence proti šikaně, klíčovým kompetencím a výuce průřezových témat.
Autor Marie Hrabalová

Škola pro udržitelný rozvoj – výzva všem

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Příspěvek představuje mnohé aktivity a vydařené akce, které byly uskutečněny v rámci projektu Škola pro udržitelný rozvoj, jenž byl zaměřen na zlepšování životního prostředí. Stěžejní byla v tomto projektu spolupráce školy a obce. Článek se také zmiňuje o zajímavých a prospěšných aktivitách občanského sdružení TIMUR – Týmová iniciativa pro udržitelný rozvoj.
Autor Hana Kühnlová