Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "projekt"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "projekt"

Seřadit dle: Počet komentářů, Nejméně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Inspirativní projekty podporující výuku k aktivnímu občanství

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek představuje sedm zajímavých projektů podpořených z OP VK, jejichž výstupy mohou přispět k podpoře a rozvoji aktivního občanství u žáků. Každý projekt je představen pomocí krátké anotace, jejíž součástí jsou odkazy na volně dostupné materiály.
Autor Mgr. Alena Hesová

Hranice a prolínání: scénář 2. projektového setkání (2–3 VH)

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Ve druhém setkání se žáci pokusí generovat dohodu o pravidlech návštěvy „zakázaného“ místa a vybrané místo navštíví. Ve hře a v rozhovoru pak proběhne reflexe celé akce i její přípravy.
Autor Mgr. Ivan Bauer, Mgr. Ivo Farský

Hranice a prolínání: scénář 3. projektového setkání (2–3 VH)

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Třetí setkání je koncipováno tak, aby se zpočátku žáci seznámili s tématem „všichni máme něco společného“, pak se zaměřili na téma „co si chráním, čeho si cením, co jsem já, ...“ a zakončili uvažováním o tom, co si asi chrání a čeho si váží jiní lidé v jejich blízkém okolí.
Autor Mgr. Ivan Bauer, Mgr. Ivo Farský

Hranice a prolínání: scénář 4. projektového setkání (2–3 VH)

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Během předešlého setkání se žáci věnovali tomu, kdo jsou, co je pro ně cenné, co je pojí s ostatními, co ostatním chtějí ukázat a co si chrání. Čtvrté setkání je koncipováno jako setkání žáků s jejich třídním učitelem, které bude probíhat mimo obvyklou školní konvenci učitel – žák. Pomocí otázek budou mít žáci možnost setkat se se svým učitelem na jiné, osobní rovině.
Autor Mgr. Ivan Bauer, Mgr. Ivo Farský

Příběh o hranicích a prolínání - závěr

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Tento článek je ohlédnutím a kritickým zamyšlením nad výsledky projektu.
Autor Mgr. Ivan Bauer, Mgr. Ivo Farský

Škola na dotek jako experiment Prahy 6

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Na začátku roku 2013 se radnice jedné pražské městské části rozhodla, že ve svých školách podpoří zavádění počítačových tabletů. Přizvala na tuto oblast konzultanta a dala možnost vzniknout v kontextu ČR ojedinělému projektu, který může být získanými zkušenostmi dobrým příkladem pro další zřizovatele.
Autor Ondřej Neumajer

Evropský projekt The Living Schools Lab

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Informace o zapojení jedné pražské ZŠ do projektu The Living Schools Lab, jehož cílem je nacházet a sdílet postupy vhodného využití technologií ve školní praxi.
Autor Olga Sklenářová

Specifikace informační gramotnosti NIQES

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Seznámení učitelské veřejnosti s výsledky práce skupiny, která měla v projektu ČŠI NIQES za úkol definovat obsah informační gramotnosti odpovídající současnému vývoji poznání. Tato zpráva komentuje souvislosti a publikuje pilotní verzi indikátorů výsledků vzdělávání v této oblasti.
Autor Bořivoj Brdička

Stavíme mosty 1

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek popisuje projekt uskutečněný v rámci projektových dnů na ZŠ Dr. Beneše. Je zároveň součástí mezinárodního eTwinningového projektu Staviame mosty – Stavíme mosty, na kterém spolupracují žáci ze ZŠ a MŠ Drietoma a žáci ze ZŠ Dr. E. Beneše. Volně na něj navazuje článek Stavíme mosty 2.
Autor Petra Boháčková

Naše království

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Jedná se o projekt zaměřený na skupinovou práci. Žáci se po dobu projektu stávají součástí malé skupiny, ve které se učí naslouchat druhým lidem, formulovat vlastní názor na řešení určitých situací a problémů, zapojovat se do diskuze v malé skupině, přijímat názory druhých, přijímat nové role při plnění úkolů, porozumět prezentovanému sdělení a prezentovat výsledky práce skupiny.
Autor Alena Machovská