Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Den duchů aneb Hrajeme si v hodině Čj
| Den duchů patří do časově krátkodobých projektů. Lze jej využít v jedné hodině, a žáky tak vhodně motivovat k připravované školní akci nebo jednotlivá cvičení využívat během celého roku.
Projekt je předkládán spíše jako inspirace. Ukazuje, jak je možné hravou formou opakovat tvrdé a měkké slabiky, skládání slov, tvoření vět a další. V hodině čtení napínavým způsobem přivádí žáky nejen k četbě, ale i tvoření vlastního příběhu a zapsání děje.  | Iva Burešová |
|
 |
| |
|
09. 12. 2009 |
12033 |
Kdo kompostuje, nezlobí
| Příspěvek se zabývá problematikou zmenšování objemu odpadů tvořených ve škole na školní zahradě, a to tříděním bioodpadu a jeho následným kompostováním.
 | Petra Boháčková |
|
 |
| |
|
27. 08. 2010 |
8614 |
Možnosti a meze projektové výuky v současné škole
| Příspěvek předkládá informace o podstatě, postupech, možnostech a mezích projektové výuky v současné škole.  | Nataša Mazáčová |
|
|
| |
|
19. 04. 2007 |
16714 |
Dům, který mě neokrádá
| Projekt, ve kterém žáci vyprojektují dům, který vybaví elektrickými spotřebiči tak, aby co nejvíce „šetřil“, aby budoucí účet za elektřinu byl co nejmenší.  | Petra Boháčková |
|
|
| |
|
23. 10. 2008 |
11530 |
Vaříme Evropě
| Žáci a žákyně si osvojí základní anglická slovíčka, která se týkají státních symbolů. Seznámí se s typickými svátky v Maďarsku a Turecku. Také se dozvědí informace o jídlech typických pro tyto státy. Nakonec nakoupí suroviny a jedno maďarské a jedno turecké jídlo sami uvaří. Také se pokusí vyhodnotit, jak tato jídla odpovídají zásadám správné výživy.  | Petra Boháčková |
|
 |
| |
|
09. 12. 2009 |
8030 |
Metodika skupinové práce a její hodnocení u žáků střední školy
| Autorka shrnuje své zkušenosti s hodnocením a sebehodnocením žáků při skupinové práci a připomíná jejich výhody i rizika.  | Věra Šedivá |
|
|
| |
|
07. 03. 2007 |
9754 |
Školní muzikál „Ludvík“
| Příspěvek seznamuje s celoškolním projektem Gymnasia Jižní Město – školním muzikálem Ludvík.  | Gymnasium Jižní Město |
|
|
| |
|
09. 03. 2009 |
10106 |
Dračí slet aneb není drak jako drak
| Netradiční pohled na tradiční podzimní zábavu – pouštění draků. Ukázka z celoškolního projektu zakončeného zahradní slavností a soutěží o nejoriginálnějšího vlastnoručně vytvořeného draka.  | Eva Pipková |
|
|
| |
|
16. 09. 2009 |
64999 |
Postavte si vlastní naučnou stezku
| Malá „kuchařka”, jak s dětmi vytvořit vlastní naučnou stezku. Autorka čerpá z osobních zkušeností z tvorby NS Thomayerovy sady v Praze-Libni.  | Dominika Dobrylovská |
|
|
| |
|
22. 06. 2010 |
12040 |
Evropa – místo, kde žijeme
| Cílem tohoto dlouhodobého projektu je seznámit žáky s evropskými státy, získat pocit sounáležitosti a národní hrdosti v rámci Evropy. Během projektu se žáci formou převážně skupinové práce seznamují s našimi sousedy (Německem, Rakouskem, Polskem a Slovenskem), vyberou si jeden evropský stát a seznámí s ním ostatní, zvolenou zemi potom prezentují na veletrhu „Expo – Evropa 2010”. Při řešení úkolů využívají teoretické znalosti z různých předmětů, spolupracují ve skupinách, hledají východiska problémů. Projekt poskytuje velké množství prostoru pro vlastní iniciativu žáků a pro propojení učiva různých předmětů (matematiky, českého jazyka, našeho světa, cizího jazyka, hudební i výtvarné výchovy apod.).  | Mirka Gardoňová |
|
|
| |
1 komentář |
24. 09. 2010 |
16598 |