Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "projekt"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "projekt"

Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejméně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Oživme městskou knihovnu pro 21. století (4. část) – Vytváříme logo digitálně pro městskou knihovnu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žáci vytvoří v jednoduchém grafickém editoru logo knihovny.
Autor Markéta Čonková

Oživme městskou knihovnu pro 21. století (2. část) – Navrhujeme rozpočet městské knihovny

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Aktivita je součástí projektu Oživme městskou knihovnu pro 21. století, ve kterém pracovní skupina přebírá správu městské knihovny. K dispozici pro analýzu mají žáci rozpočet pro minulý rok, který obsahuje příjmy a výdaje. Úkolem skupiny je zjistit efektivním způsobem, jaké byly jednotlivé příjmy a výdaje a jaká byla celková bilance. Po zjištění následuje druhá fáze úkolu, ve které se skupina zamýšlí a navrhuje změny hospodaření pro nový rok. Cílem je vytvořit vyrovnaný rozpočet, ve kterém se příjmy rovnají výdajům.
Autor Markéta Čonková

Oživme městskou knihovnu pro 21. století (3. část) – Vytváříme moderní výroční zprávu pro městskou knihovnu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žáci se inspirují výročními zprávami knihoven a vytvoří vlastní výroční zprávu. Tu připraví v online dokumentu, na jehož tvorbě se budou společně podílet. Formát výroční zprávy dodržuje pravidla pro formátování textu a využívá moderních možností zápisu, jako je hlasové zadávání.
Autor Markéta Čonková

O projektu PRIMAS Praha 13 a jeho materiálech pro školy

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Projekt PRIMAS Praha 13 je realizován v rámci OP PPR výzvy č. 21. Dvouletého projektu 2017–2019 se účastní všech 10 základních škol, jejichž zřizovatelem je MČ Praha 13. Naším cílem je podpořit soudržnost a přispět tak k pochopení a respektování sociokulturní rozmanitosti, k porozumění a toleranci odlišných kultur. Školy jsou plně připraveny vzdělávat žáky s odlišným mateřským jazykem. Důležitým cílem a informačním materiálem je sestavení Multikulturní mapy, která v každé škole usnadní integraci nově příchozích dětí s odlišným mateřským jazykem. Dokument nabízí kontakty na úřady, školy, pedagogicko-psychologické poradny, neziskové organizace zabývající se začleňováním těchto žáků apod. Dalším výstupem je pak Sborník nápadů, v němž se podařilo shrnout v rámci sdílení dobré praxe tipy na zajímavé akce. O dobré nápady, které pomáhají překonávat překážky ve vzdělávání žáků, je vždy velký zájem.
Autor Petra Řezáčová

Oživme městskou knihovnu pro 21. století (1. část) – Obecný popis projektu (žákovský projekt rozvíjející gramotnosti)

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Projekt Oživme městskou knihovnu pro 21. století nabízí sérii výukových aktivit pro žáky 8. a 9. tříd. Cílem je, aby žáci získali zkušenost s realizací komplexního projektu a zároveň byl vytvořen prostor pro rozvoj primárně digitální gramotnosti.
Autor Markéta Čonková

Evropská digitální knihovna

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Informace o plánu Evropské komise na vytvoření Evropské digitální knihovny s více než 6 miliónem knih dostupných online.
Autor Daniel Tocháček

E-Rate neměl vliv na výsledky žáků

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Hlavní zjištění studie zkoumající efektivitu značnými financemi dotovaného národního amerického programu E-Rate na odbourání digitální propasti, kterou vypracovali dva výzkumníci z University of Chicago Austan Goolsbee a Jonathan Guryan.
Autor Bořivoj Brdička

Síla internetu a pomoc ostatním

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Výuková aktivita Síla internetu a pomoc ostatním je zaměřená na sociální přesah digitálních technologií do reálného světa, konkrétně se věnuje internetu a jeho využití jako nástroje informování a zisku podpory pro dílčí (nejen lokální) projekty. Aktivita má pomyslnou teoretickou a praktickou část. Žáci se nejprve seznamují s tím, jaké možnosti nabízí digitální prostředí při podpoře autorských projektů, nápadů, charitativních sbírek apod. Žáci tak přímo na konkrétních příkladech vidí, jak mohou digitální technologie pomáhat v jejich okolí či (pozitivně) ovlivňovat celospolečenské dění. Poté sami zkouší vytvářet imaginární crowdfundingový veřejně prospěšný projekt ve snaze přesvědčit své spolužáky o potřebnosti nabízeného projektu. Výukovou aktivitu lze realizovat jednorázově (dvě vyučovací hodiny), nebo ji využít jako dlouhodobý projekt (viz námět na inovaci níže).
Autor Vanda Vaníčková

Den bez technologií

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Informace o vyhlášení Dne bez technologií, jehož cílem je zamyšlení nad tím, jakou roli v současném světě technologie hrají.
Autor Bořivoj Brdička

Stane se televize užitečnou?

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Zpráva o projektu EU s názvem Zdokonalené neomezené vzdělávání, který koordinovala ORT France a zaměřuje se na poskytování možností interaktivního vzdělávání prostřednictvím digitální televize.
Autor Mgr. Martin Rusek
Celkem: 231