Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hrozba globálního oteplování – CLIL na 2. stupni ZŠ
| Kroskurikulární CLIL projekt je výstupem mezinárodní spolupráce učitelů biologie, geologie a anglického jazyka. Projekt využívá prostředků ICT, které mohou být výzvou pro učitele cizích jazyků i odborného předmětu, a přináší přesah do environmentální výchovy.  | Tereza Šmídová |
|
|
| |
12 komentářů |
24. 07. 2018 |
9092 |
Staré časy bez techniky
| Jednodenní celoškolní projekt pro rozvoj pěti smyslů uprostřed přírody.  | Hana Pilařová |
|
|
| |
3 komentáře |
05. 03. 2009 |
14649 |
Využití prezentačních aplikací při výuce
| Námět na realizaci celoškolního projektu s cílem nasazení metodiky převrácené třídy do výuky, vyvolání spolupráce učitelů a zavedení inovativního přístupu k výuce prezentačních aplikací v informatice, jenž posiluje zájem žáků o práci. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Marek Fiala |
|
|
| |
3 komentáře |
10. 10. 2013 |
4270 |
Projekt pro rozvoj čtenářství
| Projekt s názvem Vzhůru do mraveniště hravou formou rozvíjí u žáků čtenářství, zájem o čtení a knihu vůbec. Pomůže žákům pochopit, že v knize je možné nalézt mnoho zajímavých věcí, že má kniha zajímavý a někdy i napínavý poučný děj, který čtenář může společně s hrdinou prožívat. Dále projekt naučí žáka orientovat se v textu, porozumět čtenému, rozlišovat podstatné informace od méně závažných, umět vyhledávat informace a dále s nimi pracovat, utvořit si vlastní názor a umět jej obhájit, naučit se spolupracovat s týmem a kreativně přistupovat k řešení životních situací. Projekt rovněž procvičuje jemnou motoriku, paměť, logický úsudek, představivost a fantazii. Seznamuje děti se životem hmyzu a jejich významem pro lidstvo, vede děti k ochraně přírody a zároveň je učí, jak se zachovat v krizové situaci, prožívat současnost, vnímat krásu. Projekt rozvíjí nenásilnou hravou formou všechny klíčové kompetence potřebné pro postup do vyššího ročníku základní školy.  | Iva Burešová |
|
 |
| |
2 komentáře |
28. 04. 2010 |
17422 |
Projektová výuka v předmětu fyzika ve střední škole
| Snažil jsem se formulovat otázku, která mě – jako učitele fyziky v gymnáziu – velmi zajímá: Čím by se měla vyznačovat kvalitní výuka fyziky? Vzápětí mě taky napadly další otázky: Kdo nebo co rozhoduje o tom, zda daná výuka fyziky kvalitní je nebo není? Ze kterých hledisek je možné kvalitu výuky zkoumat?  | Jan Prachař |
|
|
| |
2 komentáře |
13. 09. 2010 |
9161 |
Práce s mobilním telefonem ve výuce chemie a informatiky
| Popis zajímavého projektu, který realizuje pomocí polarizační mikroskopie badatelskou aktivitu téměř na úrovni specializované laboratoře v podmínkách běžné školy. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Romana Hartmanová |
|
|
| |
2 komentáře |
30. 11. 2017 |
1949 |
Globální problémy Země – voda
| Celoškolní projekt „Voda" přispívá k naplňování prevence proti šikaně, klíčovým kompetencím a výuce průřezových témat.  | Marie Hrabalová |
|
|
| |
1 komentář |
15. 04. 2009 |
12576 |
Seminář – Indické dny
| Během dvoudenního semináře získají žáci komplexní přehled o státech Indického subkontinentu. Počínaje přírodními podmínkami, přes formující historické události až po ukázky z běžného života obyvatel Indie.  | Kateřina Rašínová - |
|
|
| |
1 komentář |
10. 10. 2008 |
9085 |
Kdo je v lese doma?
| Námět na projektový den, který byl realizován v rámci projektu podpořeného MŠMT ČR Podpora EVVO ve školách v roce 2009.  | Marie Magerová |
|
|
| |
1 komentář |
14. 12. 2009 |
16969 |
Projektový den Hospodaření s odpady, ochrana přírody
| Námět na projektový den, který byl podpořen v rámci programu MŠMT ČR Podpora rozvoje EVVO ve školách v roce 2009 a uskutečnil se během školy v přírodě.  | Marie Magerová |
|
|
| |
1 komentář |
15. 12. 2009 |
13242 |