Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "projekt"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "projekt"

Seřadit dle: Počet komentářů, Nejméně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Děti pilné jako včeličky – 3. část

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Pokračování seriálu Děti pilné jako včeličky – svět kolem nás v kresbě a malbě předkládá výtvarné náměty pro práci s dětmi v mateřské škole. Tématem je včela podporující kladný vztah k přírodě a její ochraně.
Autor Iva Burešová

Projekt Romský den

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Projekt nazvaný Romský den je jednodenní celoškolní projekt vytvořený pro třídy vzdělávající děti s lehkým mentálním postižením. Cílem projektu je bližší a hlubší poznání romského etnika, jeho tradičního způsobu života a zvyklostí, podpora vzájemné tolerance a úcty žáků různých etnických skupin.
Autor Ivana Spěváčková

Zvířátka, která bydlí u naší babičky

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
krátkodobý
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Rozvíjet v dětech pocit sounáležitosti s živou přírodou a schopnosti vážit si života ve všech jeho formách, osvojovat si jednoduché dovednosti potřebné k ochraně přírody.
Očekávané výstupy: Schopnost chápat, že svět má svůj řád, že se mění a vyvíjí, že způsob, jakým se chová, ovlivňuje jeho zdraví a životní prostředí.
Časový rozsah: 1 týden
Věková skupina: 3 - 6 let
Autor Dana Svobodová

Květy a kvítka

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Děti prostřednictvím výtvarných činností poznávají různé druhy rostlin, učí se komunikovat a tvořit s vrstevníkem a rozvíjejí své technické výtvarné dovednosti.
Autor Petra Vondrová

Hrajeme si na řidiče

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Charakteristika a cíle projektu: Projekt se zaměřuje na situace, s kterými se děti setkávají každodenně na ulici, kdy se stávají účastníky silničního provozu. Nenásilnou hravou formou chce vést děti k správnému a bezpečnému chování na ulici.
Očekávané výstupy: Pochopit, že řidiči i chodci musí bezpodmínečně dodržovat daná pravidla, aby nedocházelo ke zbytečným úrazům.
Časový rozsah: 1 den
Věková skupina: 3 - 6 let
Autor Táňa Krupařová

Cesta za pohádkovým klubíčkem

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Charakteristika projektu: Projekt zahrnuje téma pohádek za účelem bližšího poznání, získání nových vědomostí, dovedností, postojů, názorů a prožitků. Všechny činnosti jsou motivačně sjednoceny pohádkovým námětem.
Očekávané výstupy:
  • podílet se na společném životě ve škole i v rodině;
  • spolupracovat;
  • mít schopnost komunikovat a další (viz text).
Předpokládaný časový rozsah: 3 týdny
Věková skupina: 3 - 6 let
Autor Naďa Kudrnáčová

Strašidla a strašidýlka

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Charakteristika integrovaného bloku: Projekt je součástí tématu Podzimní putování. Aktivity probíhají nejen ve spolupráci s rodiči, ale pokračují i během přespání dětí v mateřské škole.
Očekávané výstupy: Zvládnout odloučení od rodiny; uplatňovat své nápady; podílet se na výzdobě třídy.
Časový rozsah: 1 den
Věková skupina: 3 - 6 let
Autor Iveta Pilátová

Rodiče pro pampelišku

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Smyslem projektu je oslovit rodiče dětí a motivovat je ke spoluúčasti na životě i práci mateřské školy
Autor Zdeňka Drahokoupilová

Pedagogické projekty v práci mateřských škol

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autorky poukazují na to, že pro předškolní vzdělávání se jeví efektivní tzv. „projektová metoda“. Projektem bychom mohli označit přechod od myšlenky k činu, který se uskutečňuje na zodpovědnost dítěte a má zcela konkrétní výstup.
Autor Hana Nádvorníková

Projektování, plánování v rámci třídního plánu

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
Jak si vytvořit integrovaný blok a jak s ním v TVP pracovat.
Autor VÚP Praha
Celkem: 231