Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "programování"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "programování"

Seřadit dle: ,
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Rozvoj programátorských dovedností s micro:bitem

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Základní informace o miniaturním digitálním zařízení vyvinutém v Británii pro výuku digitální gramotnosti a informatického myšlení, které je možno s výhodou použít i v našich školách.
Autor Martin Kozub

Strojové učení pro nejmenší

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Informace o novém rozšíření pro Scratch, které učí děti vytvářet aplikace disponující umělou inteligencí včetně strojového učení.
Autor Bc. Radim Doležel

V Digicentru s micro:bity

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

O setkání v brněnském Digicentru s Barborou Havířovou, Miroslavem Suchým a BBC micro:bity, které nebylo pouhým workshopem, ale představením s tím nejlepším obsazením.
Autor Jaroslav Mašek

V Digicentru s Ozoboty

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

O dalším setkání v brněnském Digicentru, tentokrát s Hankou Šandovou a Ozoboty.
Autor Jaroslav Mašek

Kurzy programování .NET/C# od úrovně začátečníka

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek
Informace o kurzech programování v současné technologii .NET/C#, které jsou vhodné pro učitele všech typů škol a jsou přístupné i pro ty, kteří nikdy dříve neprogramovali.
Autor Radek Vystavěl

Moderní výuka programování

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek se týká výuky programování pro žáky bez předchozích zkušeností s programováním. Nabízí náměty, jak tuto výuku žákům zatraktivnit.
Autor Radek Vystavěl

Webové algoritmizační soutěže

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Klíčem k účinné výuce algoritmizačního myšlení v omezených podmínkách současného středního školství je motivace žáků k další práci doma. Prostředí internetu nabízí aktivity, které je možné v hodinách ICT představit, využít pro naplnění záměrů RVP a po vypršení úzkého časového rámce, který je tomuto druhu výuky vymezen, nechat žáky, ať v práci pokračují samostatně, mimo prostředí školy. Projekty, které článek představí, k takovému pokračování vybízejí.
Autor Lukáš Lánský

UML a Flowchart ve výuce programování na gymnáziu

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Podle RVP pro gymnázia se mají žáci seznámit se základy programování a algoritmizace. V následujícím článku se pokusíme ukázat, jakým způsobem k tomu užít grafického modelování procesů pomocí UML či Flowchart.
Autor Michal Černý

Naprogramujte si aplikaci pro mobilní telefon – první zkušenosti

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek popisuje praktické zkušenosti autora s nasazením volně dostupného nástroje MIT App Inventor ve výuce IKT na střední škole a předkládá odkazy na použité materiály.
Autor Mgr. Petr Němec

Naprogramujte si aplikaci pro mobilní telefon – žákovské práce

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek je pokračováním seriálu popisujícího praktické zkušenosti autora s nasazením volně dostupného nástroje MIT App Inventor ve výuce IKT na střední škole. Předkládá výsledky práce žáků a jejich názory na takto koncipovanou výuku.
Autor Mgr. Petr Němec
Celkem: 44