Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "programování"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "programování"

Seřadit dle: Podle autora, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Scratch – univerzální nástroj ICT na ZŠ I

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek se zabývá aplikací online nástroje Scratch ve výuce informatiky, konkrétně jeho využitím k rozvoji informatického myšlení žáků na ZŠ na příkladu animovaného příběhu tučňáka.
Autor Petr Němec

Scratch – univerzální nástroj ICT na ZŠ II

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek se zabývá aplikací online nástroje Scratch ve výuce informatiky, konkrétně jeho využitím k rozvoji informatického myšlení žáků na ZŠ na příkladu animovaného příběhu tučňáka.
Autor Petr Němec

Gamebook

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Příspěvek se zabývá využitím gamebooku jako nového prostředku pro procvičování programování a algoritmizace. Jedná se o návrh projektu, ve kterém je možné v hodinách informatiky kombinovat učivo z více předmětů, především humanitních, čímž by mohlo být docíleno zvýšení atraktivity informatiky a jejího provázání s jinými tematickými celky rozvíjejícími obecné kompetence žáků.
Autor Petr Sál

Sluneční hodiny aneb chvála vektorů

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Sluneční hodiny, a to zejména vytvoření ciferníku svislých slunečních hodin na ukloněné stěně, je skutečná výzva, ke které potřebujeme znát nejen dobře zákonitosti vzájemného pohybu Slunce a Země, tedy základy astronomie, ale i vektory, pomocí kterých je výpočet hodin velmi ulehčen.
Autor PhDr. Mgr. Jeroným Klimeš, Ph.D.

Kurzy programování .NET/C# od úrovně začátečníka

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek
Informace o kurzech programování v současné technologii .NET/C#, které jsou vhodné pro učitele všech typů škol a jsou přístupné i pro ty, kteří nikdy dříve neprogramovali.
Autor Radek Vystavěl

Robotická včelka Bee-Bot v mateřské škole

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Článek představuje vyzkoušené aktivity s robotickou hračkou Bee-Bot – zásobník vyzkoušených činností s předškoláky, seřazených podle náročnosti.
Autor Radka Bradáčová

Online nástroje pro výuku programování

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Příspěvek se zabývá problematikou rozvoje informatického myšlení u žáků ZŠ a popisuje dva k tomu vhodné online nástroje z dílny Google.
Autor Ramil Šambazov

Scratch ve výuce

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Popis dětského programovacího prostředí Scratch. Jeho využití ve výuce z pohledu žáků a učitele. Ukázky projektů.
Autor Tereza Čechová Humpolcová

MS Kodu ve výuce

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Popis dětského programovacího prostředí na tvorbu her od Microsoftu - Kodu. Jeho využití ve výuce, např. projekt Kodudes z Velké Británie. Soutěž o nejlepší naprogramovanou hru.
Autor Tereza Humpolcová

Využití programu Scratch

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Pohled na možnosti využití programu Scratch v hodinách výuky práce s počítačem i mimo ně s ukázkami.
Autor Tomáš Krisl
Celkem: 44