Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "programování"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "programování"

Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejlépe hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Open Source pro potřeby vzdělávání

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek se inspirován zahraničními zdroji zabývá možnostmi využití multiplatformního Open Source software pro vzdělávací účely.
Autor Bc. Luděk Petráň

CodeMonkey - napiš kód a utrhni banán!

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Popis velmi zajímavé a užitečné aplikace, která hravou formou uvádí žáka do světa algoritmizace a informatického myšlení.
Autor Bc. Miloslav Khas

Výukoví roboti: nástroj pro rozvoj algoritmického myšlení

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Výukoví roboti nesporně představují jednu ze zajímavých forem vzdělávání. Jsou založené na myšlence, že žák programuje svého robota, jehož cena je typicky pod 100 USD. Tímto programováním se učí řešit různé úkoly.
Autor Michal Černý

Sphero

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek popisuje možnosti ovládání a praktického využití robotické programovatelné koule ve výuce.
Autor Martin Feber

Online nástroje pro výuku programování

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Příspěvek se zabývá problematikou rozvoje informatického myšlení u žáků ZŠ a popisuje dva k tomu vhodné online nástroje z dílny Google.
Autor Ramil Šambazov

Výuka programování ve Scratch zaměřená na vytváření pojmů

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek nabízí všem učitelům informatiky na ZŠ nový pohled na výuku programování. Chceme-li, aby se žáci naučili programovat a zároveň pochopili různé programovací pojmy a příkazy, je třeba připravit pro učitele informatiky úlohy zaměřené na tuto problematiku. V tomto článku představíme návrh na výuku programování, která bude zaměřena právě na vytváření pojmů za účelem lepšího pochopení programování z více hledisek a tím i porozumění více do hloubky.
Autor Kristýna Holečková

Programy na podporu informatického myšlení

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Přehled volně dostupných nástrojů vhodných pro využití v rámci nové koncepce výuky ICT, která klade důraz na informatické myšlení.
Autor Milan Dvořák

V Digicentru s micro:bity

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

O setkání v brněnském Digicentru s Barborou Havířovou, Miroslavem Suchým a BBC micro:bity, které nebylo pouhým workshopem, ale představením s tím nejlepším obsazením.
Autor Jaroslav Mašek

V Digicentru s Ozoboty

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

O dalším setkání v brněnském Digicentru, tentokrát s Hankou Šandovou a Ozoboty.
Autor Jaroslav Mašek

UML a Flowchart ve výuce programování na gymnáziu

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Podle RVP pro gymnázia se mají žáci seznámit se základy programování a algoritmizace. V následujícím článku se pokusíme ukázat, jakým způsobem k tomu užít grafického modelování procesů pomocí UML či Flowchart.
Autor Michal Černý
Celkem: 44