Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "programování"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "programování"

Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejhůře hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Scratch – univerzální nástroj ICT na ZŠ II

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek se zabývá aplikací online nástroje Scratch ve výuce informatiky, konkrétně jeho využitím k rozvoji informatického myšlení žáků na ZŠ na příkladu animovaného příběhu tučňáka.
Autor Petr Němec

Strojové učení pro nejmenší

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Informace o novém rozšíření pro Scratch, které učí děti vytvářet aplikace disponující umělou inteligencí včetně strojového učení.
Autor Bc. Radim Doležel

Webové algoritmizační soutěže

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Klíčem k účinné výuce algoritmizačního myšlení v omezených podmínkách současného středního školství je motivace žáků k další práci doma. Prostředí internetu nabízí aktivity, které je možné v hodinách ICT představit, využít pro naplnění záměrů RVP a po vypršení úzkého časového rámce, který je tomuto druhu výuky vymezen, nechat žáky, ať v práci pokračují samostatně, mimo prostředí školy. Projekty, které článek představí, k takovému pokračování vybízejí.
Autor Lukáš Lánský

MS Kodu ve výuce

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Popis dětského programovacího prostředí na tvorbu her od Microsoftu - Kodu. Jeho využití ve výuce, např. projekt Kodudes z Velké Británie. Soutěž o nejlepší naprogramovanou hru.
Autor Tereza Humpolcová

Programování jako klíčová dovednost pro 21. století – srovnávací studie 20 zemí EU

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Studie, kterou vytvořilo sdružení European Schoolnet, je jedním z prvních pokusů zmapovat programování a jeho pozici ve vzdělávacích programech na různých stupních vzdělávání v zemích EU.
Autor Vladimíra Pavlicová

Co je vocationalismus

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Zpráva o anglickém pojmu, který souvisí s trendem zavádění aktivit orientovaných na praktické činnosti, zvláště pak programování, do výuky na základních školách. Jedná se sice o pohled kritický, ale pro využití vzdělávacích technologií velmi důležitý.
Autor Bořivoj Brdička

Scratch jako nástroj pro začátky s programováním

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek o aplikaci, která umožňuje vytvářet programy manipulací s grafickými programovými elementy, a o využití programu ve výuce programování pro děti.
Autor Karel Vancl

Využití programu Scratch

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Pohled na možnosti využití programu Scratch v hodinách výuky práce s počítačem i mimo ně s ukázkami.
Autor Tomáš Krisl

Jak se učí LOGO

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Osobní zkušenost studenta UK Praha PedF s nasazením Imagine LOGO ve výuce informatiky v 6. třídě ZŠ.
Autor Jan Podzimek

Ozoboti ve školství aneb programování hrou

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek o nejmenším modelu robota s českými kořeny. O jeho vlastnostech, schopnostech a možnostech výuky informatického myšlení hravou formou.
Autor Miluše Hájková
Celkem: 44