Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "programování"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "programování"

Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejlépe hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Využití tabletů v předškolním vzdělávání

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
dlouhodobý
Článek pojednává o využití tabletů a chytrých mobilních zařízení v prostředí mateřských škol (v předškolním vzdělávání). Obsahuje různé typy aplikací pro rozvoj hudebního cítění, hraní v roli, jemné motoriky, jazyka a řeči, učení a poznání, kompetence k řešení problému a algoritmizaci a programování. Cílem je představení některých zajímavých aplikací pro tablety a chytrá mobilní zařízení a poskytnutí krátkých recenzí k nim.
Autor Mgr. Karel Šimeček

Robotická včelka Bee-Bot v mateřské škole

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Článek představuje vyzkoušené aktivity s robotickou hračkou Bee-Bot – zásobník vyzkoušených činností s předškoláky, seřazených podle náročnosti.
Autor Radka Bradáčová

Sedm mýtů o informatice a ICT ve vzdělávání

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autor předkládá k diskusi sedm mýtů a polopravd, se kterými se učitelé (zejména pracující s informačními technologiemi) dennodenně setkávají. Místy až provokativní tvrzení mohou pomoci v argumentaci směrující k didaktické inovaci vzdělávací oblasti ICT a možná i celého pojetí rámcových vzdělávacích programů pro základní vzdělávání a gymnázia.
Autor Ondřej Neumajer

Raspberry Pi a jeho potenciál pro školství

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Informace o novém levném miniaturním počítači Raspberry Pi a jeho možném využití ve školách i doma.
Autor Bc. Lukáš Kotek

Rozvoj algoritmického myšlení pomocí Lego Mindstorms

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek shrnuje základní informace o možnostech využití robotické stavebnice Lego Mindstorms ve výuce.
Autor Kateřina Pelcová

Gamebook

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Příspěvek se zabývá využitím gamebooku jako nového prostředku pro procvičování programování a algoritmizace. Jedná se o návrh projektu, ve kterém je možné v hodinách informatiky kombinovat učivo z více předmětů, především humanitních, čímž by mohlo být docíleno zvýšení atraktivity informatiky a jejího provázání s jinými tematickými celky rozvíjejícími obecné kompetence žáků.
Autor Petr Sál

Celosvětová kampaň Hour of Code

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Informace o připravované celosvětové akci, jejímž cílem je plošná podpora výuky programování nejen u žáků ZŠ a SŠ.
Autor Hanka Šandová

Programování na 1.st. s Code.org

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Popis praktických zkušeností s vynikajícím volně dostupným kurzem základů programovaní pro žáky ZŠ, jehož zařazení do výuky lze dalším učitelům ICT jen doporučit.
Autor Bc. Jan Podzimek

Play-i jako hračka rozvíjející logické myšlení

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Informace o projektu zavádějícího do výroby nové převratné hračky pro děti v podobě programovatelné dvojice robotů Bo a Yana, které rozvíjejí algoritmické myšlení hrou a sledují intelektuální vývoj od předškolního věku až po SŠ.
Autor Karel Moldřík

Game Maker jako výukový nástroj

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek shrnuje praktické zkušenosti s výukovým využitím nástroje na tvorbu vlastních her Game Maker, jež vede k nácviku informatického myšlení a dalších počítačových kompetencí. Může se stát velmi vhodným prostředkem pro výchovu budoucích programátorů.
Autor Vladimír Pešta
Celkem: 44