Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "programování"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "programování"

Seřadit dle: Hodnocení RVP.CZ, Nejlépe hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Výukoví roboti: nástroj pro rozvoj algoritmického myšlení

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Výukoví roboti nesporně představují jednu ze zajímavých forem vzdělávání. Jsou založené na myšlence, že žák programuje svého robota, jehož cena je typicky pod 100 USD. Tímto programováním se učí řešit různé úkoly.
Autor Michal Černý

Výuka programování ve Scratch zaměřená na vytváření pojmů

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek nabízí všem učitelům informatiky na ZŠ nový pohled na výuku programování. Chceme-li, aby se žáci naučili programovat a zároveň pochopili různé programovací pojmy a příkazy, je třeba připravit pro učitele informatiky úlohy zaměřené na tuto problematiku. V tomto článku představíme návrh na výuku programování, která bude zaměřena právě na vytváření pojmů za účelem lepšího pochopení programování z více hledisek a tím i porozumění více do hloubky.
Autor Kristýna Holečková

UML a Flowchart ve výuce programování na gymnáziu

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Podle RVP pro gymnázia se mají žáci seznámit se základy programování a algoritmizace. V následujícím článku se pokusíme ukázat, jakým způsobem k tomu užít grafického modelování procesů pomocí UML či Flowchart.
Autor Michal Černý

Využití tabletů v předškolním vzdělávání

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
dlouhodobý
Článek pojednává o využití tabletů a chytrých mobilních zařízení v prostředí mateřských škol (v předškolním vzdělávání). Obsahuje různé typy aplikací pro rozvoj hudebního cítění, hraní v roli, jemné motoriky, jazyka a řeči, učení a poznání, kompetence k řešení problému a algoritmizaci a programování. Cílem je představení některých zajímavých aplikací pro tablety a chytrá mobilní zařízení a poskytnutí krátkých recenzí k nim.
Autor Mgr. Karel Šimeček

Robotická včelka Bee-Bot v mateřské škole

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Článek představuje vyzkoušené aktivity s robotickou hračkou Bee-Bot – zásobník vyzkoušených činností s předškoláky, seřazených podle náročnosti.
Autor Radka Bradáčová

Webové algoritmizační soutěže

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Klíčem k účinné výuce algoritmizačního myšlení v omezených podmínkách současného středního školství je motivace žáků k další práci doma. Prostředí internetu nabízí aktivity, které je možné v hodinách ICT představit, využít pro naplnění záměrů RVP a po vypršení úzkého časového rámce, který je tomuto druhu výuky vymezen, nechat žáky, ať v práci pokračují samostatně, mimo prostředí školy. Projekty, které článek představí, k takovému pokračování vybízejí.
Autor Lukáš Lánský

Jak (a co) učit s dotykovým zařízením v ICT

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Výuka informačních a komunikačních technologií s dotykovým zařízením jde přímo in medias res. Nabízí nepřeberné množství témat a přístupů, kterým se lze věnovat. V tomto materiálu se pokusíme o určitou panoramatizaci problematiky a v jednotlivých kapitolách se zkusíme stručně dotknout jednotlivých dílčích aspektů implementace ICT. Nepůjde nám tedy o popis jednotlivých témat do hloubky, ale spíše se pokusíme nabídnout určité inspiratorium.
Autor Michal Černý

Programování na prvním stupni

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Programování rozvíjí myšlení, lze přirovnat k dovednosti psát. Praktické tipy pro učitele na prvním stupni, kteří do svých hodin chtějí základy programování začlenit.
Autor Vladimíra Pavlicová

Scratch – univerzální nástroj ICT na ZŠ I

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek se zabývá aplikací online nástroje Scratch ve výuce informatiky, konkrétně jeho využitím k rozvoji informatického myšlení žáků na ZŠ na příkladu animovaného příběhu tučňáka.
Autor Petr Němec

Scratch – univerzální nástroj ICT na ZŠ II

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek se zabývá aplikací online nástroje Scratch ve výuce informatiky, konkrétně jeho využitím k rozvoji informatického myšlení žáků na ZŠ na příkladu animovaného příběhu tučňáka.
Autor Petr Němec
Celkem: 44