Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "programování"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "programování"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejstarší
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Může hra Pong pomoci s technickou výchovou?

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Zpráva o projektu amerického ministerstva školství na zvýšení zájmu žáků o výuku technických předmětů.
Autor Bořivoj Brdička

Moderní výuka programování

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek se týká výuky programování pro žáky bez předchozích zkušeností s programováním. Nabízí náměty, jak tuto výuku žákům zatraktivnit.
Autor Radek Vystavěl

Sedm mýtů o informatice a ICT ve vzdělávání

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autor předkládá k diskusi sedm mýtů a polopravd, se kterými se učitelé (zejména pracující s informačními technologiemi) dennodenně setkávají. Místy až provokativní tvrzení mohou pomoci v argumentaci směrující k didaktické inovaci vzdělávací oblasti ICT a možná i celého pojetí rámcových vzdělávacích programů pro základní vzdělávání a gymnázia.
Autor Ondřej Neumajer

Kurzy programování .NET/C# od úrovně začátečníka

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek
Informace o kurzech programování v současné technologii .NET/C#, které jsou vhodné pro učitele všech typů škol a jsou přístupné i pro ty, kteří nikdy dříve neprogramovali.
Autor Radek Vystavěl

MS Kodu ve výuce

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Popis dětského programovacího prostředí na tvorbu her od Microsoftu - Kodu. Jeho využití ve výuce, např. projekt Kodudes z Velké Británie. Soutěž o nejlepší naprogramovanou hru.
Autor Tereza Humpolcová

Webové algoritmizační soutěže

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Klíčem k účinné výuce algoritmizačního myšlení v omezených podmínkách současného středního školství je motivace žáků k další práci doma. Prostředí internetu nabízí aktivity, které je možné v hodinách ICT představit, využít pro naplnění záměrů RVP a po vypršení úzkého časového rámce, který je tomuto druhu výuky vymezen, nechat žáky, ať v práci pokračují samostatně, mimo prostředí školy. Projekty, které článek představí, k takovému pokračování vybízejí.
Autor Lukáš Lánský

UML a Flowchart ve výuce programování na gymnáziu

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Podle RVP pro gymnázia se mají žáci seznámit se základy programování a algoritmizace. V následujícím článku se pokusíme ukázat, jakým způsobem k tomu užít grafického modelování procesů pomocí UML či Flowchart.
Autor Michal Černý

Scratch ve výuce

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Popis dětského programovacího prostředí Scratch. Jeho využití ve výuce z pohledu žáků a učitele. Ukázky projektů.
Autor Tereza Čechová Humpolcová

Raspberry Pi a jeho potenciál pro školství

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Informace o novém levném miniaturním počítači Raspberry Pi a jeho možném využití ve školách i doma.
Autor Bc. Lukáš Kotek

Rozvoj algoritmického myšlení pomocí Lego Mindstorms

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek shrnuje základní informace o možnostech využití robotické stavebnice Lego Mindstorms ve výuce.
Autor Kateřina Pelcová
Celkem: 44