Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "prezentace"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "prezentace"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Elektronická příprava dokumentů: publikace na internetu

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V třetím díle seriálu věnovaném elektronické přípravě dokumentů se budeme věnovat možnostem online publikace PDF souborů, prezentací a dalších dokumentů. Zmíníme služby SlideShare, Issuu, Scibd a řadu dalších.
Autor Zuzana Černá

Netradiční tvorba prezentací online

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Řada lidí si myslí, že prezentace je možné tvořit jen s PowerPointem či Impress. V článku představíme řadu alternativních nástrojů, jako je Prezi, Spicynodes, Sliderocket, Projeqt či Empressr. Současně se pokusíme o stručné porovnání možností lineárního a nelineárního přístupu k tvorbě prezentací.
Autor Zuzana Černá

Obyvatelé biotopů

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Tento krátkodobý projekt je zaměřený na upevnění a prohloubení znalostí jednotlivých životních prostředí, se kterými se žáci seznámí v přírodovědných předmětech. Žáci vytvářejí „mapy“ – pracovní listy v elektronické podobě pomocí jednoduchého grafickém editoru Paint.NET – osídlení vybraných biotopů konkrétními organismy. Žáci upravují obrázky a fotografie organismů, které zasadí do jednotlivých stanovišť – „map“, které si vytvoří v programu na přípravu prezentací jako pracovní listy v elektronické podobě. Jednotlivé mapy upraví tak, aby obsahovaly chyby. Ostatní žáci musí uhádnout, které organismy do jednotlivých biotopů patří, které ne. Žáci se naučí pracovat s objekty (fotografie, obrázky) v grafickém editoru a budou umět vytvořit jednoduchý pracovní list v elektronické podobě. Projekt mezipředmětově propojuje ICT, přírodopis a zeměpis. Žáci se naučí připravovat jednoduché pracovní listy v elektronické podobě a zároveň budou umět upravovat objekty v grafickém editoru Paint.NET Proč je následující ukázka příkladem dobré praxe? • protože propojuje technické zpracování elektronického pracovního listu s nácvikem prezentačních dovedností • protože dává možnost ověření účinků pracovních listů na publiku, pro které byly vytvořeny • protože ukazuje první možnosti využití základních znalostí v grafickém editoru jako přípravu pro tvorbu pracovních listů
Autor Jana Přinosilová

Den EU

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Tento školní projekt je zaměřen na seznámení žáků se zeměmi EU a poznání shod a odlišností jednotlivých členských zemí EU. Úkolem žáků je zjistit co nejvíce informací o daném členském státě EU. Tyto informace pak vytřídit na ty nejdůležitější a nezajímavější a pomocí počítačové prezentace proložené krátkými ukázkami z různých oblastí je předat mladším spolužákům tak, aby jim daný stát co nejvíce přiblížily a oni pak pochopili tento stát v co nejvíce souvislostech, odlišnostech a podobnostech s ostatními státy EU. Projekt se mezipředmětově snaží propojit co nejvíce předmětů – zeměpis, výchovu k občanství, ICT, přírodopis, dějepis, český jazyk, hudební výchovu, tělesnou výchovu, výtvarnou výchovu…
Autor Lenka Frídlová

Expertní skupiny ve výuce: Co víme o slavících?

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek představuje aktivizující výukovou metodu Expertní skupiny, její cíle, klady i zápory. Následně nabízí praktickou ukázku textů, které byly využity při zařazení této metody v hodině českého jazyka v 8. ročníku ve formě pracovního listu.
Autor PhDr. Vladimíra Neužilová

Tvorba prezentací ve fiktivní firmě

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
V tomto článku naleznete tipy pro tvorbu prezentací fiktivní firmy. Jedná se jednak o zásady, jak vytvořit dobrou prezentaci, tak také o rady, čeho se při tvorbě prezentace vyvarovat a na co si dát pozor. Výchozím předpokladem je, že prezentace je tvořena pro představení firmy na veletrhu fiktivních firem, a to jak firmy samotné, tak zboží, se kterým firma obchoduje. Článek je užitečný i pro žáky, kteří ve fiktivní firmě nepracují, protože nakládáme s obecnými zásadami tvorby prezentací.
Autor Lukáš Hula

Průmysl v mém okolí – projekt

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
V rámci výuky chemie žákům ukládám zpracování projektu: Průmysl v mém okolí. Žáci (nejčastěji ve dvojicích) si vyberou podnik ze svého okolí a zpracují prezentaci coby průvodce továrnou – historie a struktura podniku, výrobní postupy, vlastnosti a použití výrobků – př. jejich ukázka, ekologie výroby, úspěšnost podniku na trhu. Časová náročnost zpracování je cca 1 měsíc. Poté studenti předvedou prezentaci ostatním, vítány jsou počítačová zpracování, fota, videa, rozhovory se zaměstnanci... Během trvání projektu jsem se všemi žáky v kontaktu, seznamují mě s různými stadii projektu. Je nutno vše pečlivě naplánovat a dodržet určitý časový horizont, pokud si žák nechá vše na poslední chvíli, na výsledku práce je to znát. V článku předkládám návod, jak žáky aktivně zapojit do výuky a rozvíjet tak více klíčových kompetencí zároveň. Jedná se o zadání projektu „Průmysl v mém okolí“, včetně popisu jednotlivých kroků projektu i případných úskalí. V příloze je ukázka výstupu – prezentace o výrobě piva.
Autor Mgr. Věra Pavlátová

Rozvoj komunikativních kompetencí v předmětu Informatika a informační a komunikační technologie

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek informuje o možnostech rozvoje komunikativních dovedností v jiném předmětu, než jsou jazyky. Ukazuje možnost začlenění rozvoje těchto dovedností do výuky informatiky a výpočetní techniky.
Autor Petra Babková

Netradiční způsob prezentace informací ve výuce s Prezi

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Klasické prezentace v PowerPointu mají nevýhodu ve své linearitě – není možné se nikam vracet, ukazovat vazby mezi tématy nebo mapovat to, jak problém vypadá v globálním pohledu. Jenže lidé myslí různě, jen ne lineárně. A právě toho se snaží využít Prezi, který prezentace předkládá formou velmi podobnou myšlenkovým mapám.
Autor Monika Černá

Už jste slyšeli o Lip Dub?

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Informace o novém zajímavém způsobu prezentace škol prostřednictvím videa, jež je výsledkem spolupráce celé školní komunity.
Autor Bořivoj Brdička
Celkem: 35