Zkušenosti z praxí budoucích učitelů ICT
| Příspěvek je veden snahou přispět ke zkvalitnění pregraduální přípravy budoucích učitelů pro vzdělávací oblast informační a komunikační technologie. Klade si za cíl seznámit pedagogy již v praxi působící s jedním ze způsobů získávání praktických dovedností studentů Fakulty přírodovědně-humanitní a pedagogické Technické univerzity v Liberci. Popis konkrétních zkušeností se systémem pedagogických praxí z pohledu oborového didaktika je v tomto případě chápán jako příklad či podnět, jak takovéto aktivity uchopit. První část představuje systém praxí pod fakultou. Druhá se snaží poodkrýt problematická místa při spolupráci didaktika a (fakultní) školy. V rámci této části jsou naznačeny jak problematické okamžiky, tak i návrhy možných řešení.  | Jan Berki |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
28. 07. 2009 |
4119 |
CLIL v českém vzdělávacím systému
| Kapitola publikace Cizí jazyky napříč předměty 2. stupně ZŠ zprostředkovává historický pohled na cizojazyčnou výuku v České republice, která se dramaticky proměnila po listopadu 1989. Odráží počátky bilingvní výuky a využívání cizích jazyků pro CLIL v souvislosti s kurikulární reformou českého školství v letech 2005–2007. Věnuje se pregraduální přípravě učitelů na vybraných fakultách českých univerzit a dotýká se možnosti dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků (DVPP) zaměřených na CLIL.  | Jarmila Novotná |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
14. 05. 2013 |
5114 |