Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Šmoulování
| Téma je motivováno Šmoulími kamarády a využívá období vstupu do MŠ na počátku školního roku, kdy se vytvářejí nové vztahy mezi dětmi i dospělými v novém prostředí.
Šmoulové jsou, tak jako lidé, každý jinak nadaný a dohromady tvoří správnou partu, která bojuje proti zlu. Děti si na základě svého sebeuvědomování vytváří vlastní názory a postoje. V novém kolektivu se spolupodílí na vytváření pravidel společného soužití.  | Hana Nováková |
Praktický příspěvek inspirace krátkodobý
|
|
|
|
|
11. 09. 2013 |
14488 |
Jakým způsobem a co hodnotíme v naší mateřské škole
| Autorka v příspěvku představuje prostředky hodnocení v mateřské škole. Přílohou je třídní časopis Včeličky.  | Marie Holíková |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
04. 07. 2009 |
9042 |
Domlouváme se na pravidlech aneb Vytvoření souboru pravidel a dohod jako základního předpokladu úspěšné socializace dítěte
| Článek se zabývá tvorbou pravidel v mateřských školách, jejich významem. Uvádí konkrétní příklady pojetí pravidel ve dvou mateřských školách.,  | Petra Křížková |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
18. 04. 2006 |
18380 |
Jak jsme vytvářeli pravidla vzájemného soužití
| Integrovaný blok Jak jsme vytvářeli pravidla vzájemného
soužití, který je součástí tematického celku „Můj kamarád“, nabízí činnosti vedoucí děti k vytváření a respektování základních pravidel vzájemného chování a jednání.  | Alžběta Palatinová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
1 komentář |
30. 01. 2008 |
15557 |
Já a moji kamarádi
| Ukázka z projektu Já a moji kamarádi nabízí náměty činností při vstupu dítěte do MŠ. Projekt využívá příležitosti období, kdy se vytvářejí nové vztahy mezi dětmi i dospělými v novém prostředí.  | Ivana Hořejší |
Praktický příspěvek inspirace krátkodobý
|
|
|
|
|
27. 01. 2009 |
38677 |
Jak se správně chovat v městské hromadné dopravě (MHD)
| Výkladový list se základními pravidly chování při cestování městskou hromadnou dopravou a aktivity k jejich praktickému nácviku nanečisto ve třídě.  | Tomáš Sokolář |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
16. 09. 2008 |
15446 |
Prázdniny
| Děti si v kruhu sdělují své prázdninové plány, tj. kam pojedou, jakým dopravním prostředkem, atd. Poté se naučí písničku Wheels on the Bus, text doprovází pohybem. Následuje debata o zásadách bezpečnosti pro chodce a cyklisty. V praxi si pravidla vyzkoušejí žáci na dopravním hřišti. Na závěr ve skupinách sestaví desatero bezpečného chodce a cyklisty. Navzájem si skupiny pod vedením učitele poskytnou zpětnou vazbu.  | Marie Horčičková |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
05. 06. 2009 |
10166 |
Etický kodex pro práci žáků a učitelů s informacemi
| Pravidla etického chování na internetu inspirovaná kodexem americké Society of Professional Journalists.
Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bořivoj Brdička |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
3 komentáře |
01. 10. 2007 |
6135 |
Motivace žáků efektivní komunikací: Pravidla interakce a komunikace
| Příspěvek je ukázkou z knihy Marty Meškové Motivace žáků efektivní komunikací, kterou vydalo nakladatelství Portál. Úryvek předkládá základní pravidla interakce a komunikace v pedagogickém procesu. Kniha dále obsahuje kapitoly Komunikace učitele, Adaptační procesy, slaďování učitele a žáka či Motivace žáka. Kniha je doplněna řadou praktických námětů a cvičení.  | Marta Mešková |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
23. 01. 2013 |
10015 |
Jak chránit osobnost online učitele
| Zamyšlení nad úlohou učitele v online prostředí, v němž probíhá stále více neformálních vzdělávacích aktivit a mělo by být se školním formálním prostředím propojeno. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bořivoj Brdička |
Praktický příspěvek zkušenost
|
|
|
|
3 komentáře |
16. 04. 2013 |
5765 |