Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Pravěk v QR kódech
| Týmy pilotních škol zapojených do projektu Podpora práce učitelů (PPUČ) chystají na závěrečnou projektovou konferenci workshopy, ve kterých se podělí s ostatními účastníky o získané zkušenosti a konkrétní aktivity, které u nich byly realizovány „na cestě“ k rozvíjení gramotností. Například v ZŠ Hranice – Struhlovsko se dlouhodobě věnují rozvíjení čtenářské gramotnosti a hledají metody a formy, které by byly využitelné napříč všemi vzdělávacími obory. Jednou z možností jsou QR kódy, které mají univerzální využití, jsou pro žáky motivační a mohou podpořit jejich aktivní zapojení do práce s texty a s informacemi v různých kontextech. Do plánování a realizace aktivit se pod vedením školních koordinátorek pro gramotnosti zapojili učitelé různých předmětů a ročníků. Využití QR kódů tak sehrálo roli při sdílení a naplňování společného cíle, kterým je podpora čtenářské gramotnosti u všech žáků školy. Inspirativní náměty vám postupně představíme.
Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).  | Mgr. Barbora Sedláčková |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
24. 02. 2021 |
267 |
Pracovní listy k dějinám hudby: pravěká hudba – 1. část
| Námět pro výuku v hodině hudební výchovy zaměřený na téma „hudba pravěku“, který je uskutečněn formou pracovního listu. Jeho zařazení do výuky je příhodné především v souvislosti s obecným tématem „pravěk“ – učební náplně dějepisu 6. ročníku.  | Petr Drkula |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
21. 01. 2020 |
5290 |
Historia populi. Zrcadlo každodennosti v českých dějinách aneb Všední den od pravěku do konce „Velké války“
| V současnosti rostoucí zájem o otázky každodennosti, zejména pak při výuce školního dějepisu, vedl doc. PhDr. Františka Čapku, autora několika školních učebnic a učebních textů (jako metodických titulů, vysokoškolských skript a desítek popularizačních titulů), vysokoškolského pedagoga na Pedagogické fakultě brněnské Masarykovy univerzity k vytvoření publikace, která přibližuje vývoj českých dějin v poněkud jiné podobě, než jak jsme běžně zvyklí.  | doc. PhDr. František Čapka |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
1 komentář |
23. 04. 2018 |
3207 |
Pravěk
| Navržená hodina se primárně týká učiva vlastivědy, tématu Pravěk, během níž žáci zažijí slasti a strasti života v tlupě, což by mělo přispět k dlouhodobému zapamatování učiva, ale především k rozvíjení komunikace a empatie.  | PhDr. Vladimíra Neužilová |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
05. 12. 2011 |
14541 |
Příběh bizona z Lascaux
| Příběh bizona z Lascaux je strukturované drama, které je zaměřeno na prohloubení a lepší fixaci poznatků žáků o starší době kamenné (konkrétně mladším paleolitu) a o vzniku, formách a účelu umění v této době.  | Lukáš Tvrďoch |
Praktický příspěvek zkušenost
|
|
|
|
1 komentář |
23. 09. 2011 |
10144 |
Projektové vyučování – Život v pravěku
| Projektové vyučování se vyznačuje nasměřováním činností žáků k vytvoření produktu. Jde o společné přemýšlení, hledání, diskusi a řešení k dosažení konkrétního cíle. Jedná se o týmovou spolupráci. K dosažení cíle využívají žáci všechny dostupné informační zdroje (encyklopedie, časopisy, internet, exkurze...). Pravěk je téma životu a zkušenostem dětí velmi vzdálené. Ve 4. ročníku dochází k prvnímu hlubšímu seznámení dětí s životem pravěkých lidí – způsob lovu, bydlení, ošacení, společenský život… Téma Pravěk umožňuje propojit činnosti z různých vzdělávacích oborů. Je přitom možné klást větší či menší důraz na historii, výtvarnou tvořivost, práci s jazykem a s informacemi. Projektové vyučování je vhodnou organizační formou pro realizaci tématu Život v pravěku.  | Šárka Mikesková |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
1 komentář |
15. 09. 2011 |
17367 |
Přírodní učebna
| Přírodní učebna – žáci si prakticky vyzkouší nejjednodušší výtvarné techniky s použitím dostupných materiálů. Také si v praxi ověří a prohloubí teoretické znalosti z hodin dějepisu.  | Eva Krafková |
Praktický příspěvek příklad blok hodin
|
 |
|
|
|
16. 12. 2009 |
11267 |
Život v pravěku
| Návrh na netradiční probírání tématu Pravěk formou skupinové práce za použití konstruktivistické strategie.  | Jan Zouhar |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
16. 03. 2009 |
14992 |
Od doby kamenné do doby slovanských hradišť
| Příspěvek obsahuje námět, jak obohatit výuku v rámci vzdělávacího oboru Člověk a jeho svět. Žáci se účastní interaktivní výstavy. Zapamatování důležitých poznatků je podpořeno jak interaktivností aktivity, tak vyplňováním pracovních listů k tématu výstavy.  | Aisis o.s. |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
26. 02. 2008 |
8449 |