Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pranostiky, přísloví, rčení
| Příspěvek nabízí aktivity pro práci s tématy pranostiky, přísloví a rčení. Hravou formou, pomocí vizualizace, šifrováním či skládáním slovních puzzle posilují žáci jazykový cit i slovní zásobu. Aktivity jsou řešené formou skupinové práce, kdy mají žáci příležitost uvědomit si své místo v týmu a svůj prospěch pro celou skupinu.  | Petra Pšeničková |
|
|
| |
|
23. 06. 2015 |
11038 |
Hry s příslovími, hádankami a pranostikami
| Kniha nakladatelství Portál, s. r. o. poskytuje okolo sta úkolů zaměřených na práci s příslovími, rčeními, hádankami, pranostikami a slavnými citáty. Publikaci mohou využít učitelé českého jazyka při zpestření a obohacení výuky, stejně jako pedagogové při mimoškolním vzdělávání.  | E. Schneiderová; M. Hanzová |
|
|
| |
|
28. 08. 2013 |
9759 |
Pranostiky a hry na celý rok - únor
| Kniha Ivy Marákové nabízí výběr lidových pranostik celého roku a náměty ke tvořivé práci. Její obsah směřuje k dětem předškolního a mladšího školního věku a může obohatit nejenom školy, ale i naše domovy.
Ukázka nabízí dvě témata pro práci s pranostikami v únoru.  | Iva Maráková |
|
|
| |
|
04. 02. 2013 |
13297 |
Přísloví
| V současnosti příslovím, rčením a pranostikám žáci často nerozumějí, proto předkládáme soubor různých cvičení, která může učitel zařazovat příležitostně do různých hodin a to podle věku žáků a podle jejich schopností. S tímto souvisí i reflexe a hodnocení, které se mohou lišit.  | PhDr. Vladimíra Neužilová |
|
|
| |
|
07. 12. 2011 |
7807 |
Poznáváme Martina
| Dětem představujeme tradici pozdního chladného podzimu – svátek svatého Martina. Na známé pranostice vysvětlujeme změny počasí a zároveň objasníme význam slavné postavy. Postava Martina nám předkládá citlivý a ohleduplný přístup k ostatním lidem a sociální soudržnost.  | Hana Hrabalová |
|
|
| |
|
03. 11. 2011 |
29095 |
Povrch, vodstvo, města a vyvození pojmů počasí a podnebí ve 4. ročníku
| Příspěvek je praktickým popisem vyučovací hodiny vlastivědy. Vyučovací jednotka je rozdělena na část opakovací (prohloubení učiva Povrch, vodstvo a města ČR), dále na část osvojování nového učiva (pojmy počasí, podnebí; praktická dovednost čtení v mapě). Žáci se učí kooperaci ve skupině.  | Lenka Šnapková |
|
|
| |
1 komentář |
20. 05. 2005 |
26385 |