Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tancovala ryba s rakem
| Kdo má rád zeleninu? Ryba s rakem přeci! Jsou to jejich zeleninoví kamarádi.
V této lekci se budeme zabývat zeleninou, zacvičíme si aerobic, naučíme se říkadlo, zahrajeme si na tržnici a v pohádce O veliké řepě, se pokusíme tu slavnou řepu vytáhnout.
Lekce je složená z aktivit motivovaných zeleninou, také zde objevíte část dramatickou, výtvarnou, hudební a samozřejmě pohybovou.
Nabízí se spousta možností, co s dětmi můžete na toto téma tvořit, ať už se jedná o výrobky, tanečky, divadélka či pokusy. Zde jich pár naleznete, včetně pracovních listů a obrázků.  | Veronika Lorgerová |
|
|
| |
|
20. 03. 2018 |
6076 |
Výukové plány do CLIL hodin
| Zařazujeme nový seriál CLIL v praxi, jež přináší cca 20 výukových plánů do hodin CLIL. Materiály lze využít v hodině odborného předmětu nebo cizího jazyka, či v hodinách CLIL vedených oběma učiteli (tzv. team-teaching). CLIL výukové plány mohou být prezentovány také jako ukázkové učební materiály při přípravě budoucích učitelů nebo v rámci kurzů DVPP. Jednotlivé výukové plány obsahují kompletní přípravu na hodinu a popis průběhu hodiny, která integruje vzdělávací obsah s anglickým, německým nebo francouzským jazykem v různé míře a rozsahu. Výukové plány jsou využitelné na 2. stupni základní školy a v nižších ročnících víceletého gymnázia. Není snadné stanovit míru obtížnosti pro žáky, kteří se prvně s CLILem seznamují, avšak je zde značný prostor výukové plány uzpůsobovat, rozšiřovat a dále variovat v kontextu ročníku a třídy. Věříme, že vám budou inspirací na vaší cestě stát se profesionálními CLIL učiteli. Výukové plány naleznete také online v souhrnné příručce Cizí jazyky napříč předměty 2.st. ZŠ (NUV, 2012).  | Tereza Šmídová |
|
|
| |
|
17. 10. 2013 |
6245 |
Pracovní listy pro návštěvu botanické zahrady v pražské Troji
| V letech 2006-2008 vzniklo v rámci projektu Křížem krážem botanickou zahradou a jejím okolím v Praze-Troji více než 30 pracovních listů pro návštěvu této botanické zahrady. Spolupracovali na nich učitelé Trojského gymnázia a odborní kurátoři a průvodci, pilotovali je nejprve žáci Trojského gymnázia, poté žáci a učitelé spolupracujících pražských základních a středních škol. Celý projekt byl spolufinancován z prostředků ESF, státního rozpočtu ČR a Magistrátu hl. m. Prahy.  | Ivana Motýlová |
|
|
| |
1 komentář |
10. 02. 2012 |
4472 |
Exkurze do nitra valašských hor
| V článku krátce představím exkurzi, kterou jsme realizovali v podzimním období roku 2006 s tercií osmiletého gymnázia Open Gate – Boarding school, osmileté gymnázium v Babicích, s. r. o. Exkurze byla součástí protidrogového plánu školy, zahrnovala výstupy oboru český jazyk a literatura do kontextu osobnostní a sociální výchovy a práce třídního učitele. Chtěli jsme ukázat, že lze takto integrovat docela vzdálené obsahy kurikula a zároveň učinit školní práci pro žáky i pedagogy atraktivnější. Pokusíme se též zhodnotit efektivitu dosažení dílčích cílů exkurze a to s využitím reflexe, kterou provedli sami žáci a také porada OSV na gymnáziu po našem návratu  | Petr Koubek |
|
|
| |
|
16. 06. 2011 |
6822 |
Činnosti pro rozvoj matematických představ
| Tento inspirativní článek nabízí vyučujícím v mateřských školách několik možností, jak lze rozvíjet matematické a předmatematické myšlení u dětí předškolního věku.  | Michael Novotný |
|
 |
| |
|
31. 12. 2010 |
24619 |
Cesta do školy
| Žáci se učí zaznamenávat do grafu závislost dráhy na době pohybu.  | PhDr. Filip Roubíček, Ph.D. |
|
|
| |
|
09. 12. 2010 |
4455 |
Badatelské aktivity
| Příspěvek se zabývá informovaností a popsáním metodické příručky Badatelské aktivity na 1. stupni základního vzdělání, praktickými ukazateli, proč je příručka přínosem pro učitele, respektive pro žáka.  | Hana Brožová |
|
|
| |
|
22. 09. 2010 |
5564 |
Projekt Profese 2012 – Modernizace vyučovacího předmětu Praktické práce
| Příspěvek se primárně zabývá efektivitou, obsahem a počátkem realizace projektu Profese 2012 – Modernizace vyučovacího předmětu Praktické práce. Hlavním cílem je zhodnotit a v souvislostech popsat náplň celého projektu, jeho význam a dopady na cílovou skupinu. První část příspěvku je zaměřena na vysvětlení teoretické souvislosti spojené s udržitelností žáků základních škol praktických ve středních školách a jejich uplatněním na trhu práce. Druhá část je věnována samotné deskripci projektu Profese 2012. Práce se zaměřuje především na samotný popis a zahájení implementace projektu a také jeho souvislost s ŠVP a kurikulární reformou.  | Milena Zatloukalová |
|
|
| |
|
29. 01. 2010 |
2953 |
Kooperativní vyučování v odborném předmětu části strojů
| Příklad dobré praxe je ukázkou využití metody kooperativního vyučování v odborném předmětu části strojů. Při vyučování se žáci učí najít pojmenování strojních součástí s příklady využití v praxi, a spojení jednotlivých součástí v jeden celek, tj. v jedno funkční zařízení.  | Ing. František Černý |
|
|
| |
1 komentář |
05. 11. 2009 |
4370 |
Jarní rostliny ve skupinách
| Příspěvek obsahuje pracovní listy (čtverce) pro skupinovou práci v 1. nebo 2. ročníku na téma Jarní rostliny.  | Pavla Schneiderová |
|
|
| |
|
11. 03. 2009 |
13686 |