Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "pracovní listy"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "pracovní listy"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Tancovala ryba s rakem

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
lekce
Kdo má rád zeleninu? Ryba s rakem přeci! Jsou to jejich zeleninoví kamarádi. V této lekci se budeme zabývat zeleninou, zacvičíme si aerobic, naučíme se říkadlo, zahrajeme si na tržnici a v pohádce O veliké řepě, se pokusíme tu slavnou řepu vytáhnout. Lekce je složená z aktivit motivovaných zeleninou, také zde objevíte část dramatickou, výtvarnou, hudební a samozřejmě pohybovou. Nabízí se spousta možností, co s dětmi můžete na toto téma tvořit, ať už se jedná o výrobky, tanečky, divadélka či pokusy. Zde jich pár naleznete, včetně pracovních listů a obrázků.
Autor Veronika Lorgerová

Výukové plány do CLIL hodin

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Zařazujeme nový seriál CLIL v praxi, jež přináší cca 20 výukových plánů do hodin CLIL. Materiály lze využít v hodině odborného předmětu nebo cizího jazyka, či v hodinách CLIL vedených oběma učiteli (tzv. team-teaching). CLIL výukové plány mohou být prezentovány také jako ukázkové učební materiály při přípravě budoucích učitelů nebo v rámci kurzů DVPP. Jednotlivé výukové plány obsahují kompletní přípravu na hodinu a popis průběhu hodiny, která integruje vzdělávací obsah s anglickým, německým nebo francouzským jazykem v různé míře a rozsahu. Výukové plány jsou využitelné na 2. stupni základní školy a v nižších ročnících víceletého gymnázia. Není snadné stanovit míru obtížnosti pro žáky, kteří se prvně s CLILem seznamují, avšak je zde značný prostor výukové plány uzpůsobovat, rozšiřovat a dále variovat v kontextu ročníku a třídy. Věříme, že vám budou inspirací na vaší cestě stát se profesionálními CLIL učiteli. Výukové plány naleznete také online v souhrnné příručce Cizí jazyky napříč předměty 2.st. ZŠ (NUV, 2012).
Autor Tereza Šmídová

Pracovní listy pro návštěvu botanické zahrady v pražské Troji

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek
V letech 2006-2008 vzniklo v rámci projektu Křížem krážem botanickou zahradou a jejím okolím v Praze-Troji více než 30 pracovních listů pro návštěvu této botanické zahrady. Spolupracovali na nich učitelé Trojského gymnázia a odborní kurátoři a průvodci, pilotovali je nejprve žáci Trojského gymnázia, poté žáci a učitelé spolupracujících pražských základních a středních škol. Celý projekt byl spolufinancován z prostředků ESF, státního rozpočtu ČR a Magistrátu hl. m. Prahy.
Autor Ivana Motýlová

Exkurze do nitra valašských hor

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
V článku krátce představím exkurzi, kterou jsme realizovali v podzimním období roku 2006 s tercií osmiletého gymnázia Open Gate – Boarding school, osmileté gymnázium v Babicích, s. r. o. Exkurze byla součástí protidrogového plánu školy, zahrnovala výstupy oboru český jazyk a literatura do kontextu osobnostní a sociální výchovy a práce třídního učitele. Chtěli jsme ukázat, že lze takto integrovat docela vzdálené obsahy kurikula a zároveň učinit školní práci pro žáky i pedagogy atraktivnější. Pokusíme se též zhodnotit efektivitu dosažení dílčích cílů exkurze a to s využitím reflexe, kterou provedli sami žáci a také porada OSV na gymnáziu po našem návratu
Autor Petr Koubek

Činnosti pro rozvoj matematických představ

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Tento inspirativní článek nabízí vyučujícím v mateřských školách několik možností, jak lze rozvíjet matematické a předmatematické myšlení u dětí předškolního věku.
Autor Michael Novotný

Cesta do školy

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Žáci se učí zaznamenávat do grafu závislost dráhy na době pohybu.
Autor PhDr. Filip Roubíček, Ph.D.

Badatelské aktivity

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Příspěvek se zabývá informovaností a popsáním metodické příručky Badatelské aktivity na 1. stupni základního vzdělání, praktickými ukazateli, proč je příručka přínosem pro učitele, respektive pro žáka.
Autor Hana Brožová

Projekt Profese 2012 – Modernizace vyučovacího předmětu Praktické práce

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Příspěvek se primárně zabývá efektivitou, obsahem a počátkem realizace projektu Profese 2012 – Modernizace vyučovacího předmětu Praktické práce. Hlavním cílem je zhodnotit a v souvislostech popsat náplň celého projektu, jeho význam a dopady na cílovou skupinu. První část příspěvku je zaměřena na vysvětlení teoretické souvislosti spojené s udržitelností žáků základních škol praktických ve středních školách a jejich uplatněním na trhu práce. Druhá část je věnována samotné deskripci projektu Profese 2012. Práce se zaměřuje především na samotný popis a zahájení implementace projektu a také jeho souvislost s ŠVP a kurikulární reformou.
Autor Milena Zatloukalová

Kooperativní vyučování v odborném předmětu části strojů

Odborné vzdělávání
Informativní příspěvek
Příklad dobré praxe je ukázkou využití metody kooperativního vyučování v odborném předmětu části strojů. Při vyučování se žáci učí najít pojmenování strojních součástí s příklady využití v praxi, a spojení jednotlivých součástí v jeden celek, tj. v jedno funkční zařízení.
Autor Ing. František Černý

Jarní rostliny ve skupinách

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek obsahuje pracovní listy (čtverce) pro skupinovou práci v 1. nebo 2. ročníku na téma Jarní rostliny.
Autor Pavla Schneiderová
Celkem: 34