Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "pracovní list"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "pracovní list"

Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejhůře hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Děti pilné jako včeličky – 1. část

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Úvodní díl trilogie Děti pilné jako včeličky nabízí řadu pracovních listů podporujících rozvoj matematických představ, grafomotoriky a popis depistážní karty. Děti zajímavými činnosti pronikají do společenstva včel.
Autor Iva Burešová

Čechy za posledních Přemyslovců

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Žáci vytvářejí jeden list učebnice. Vyplňují pracovní list tak, aby jim později mohl sloužit k samostudiu.
Autor Anna Chocholová

Jednoduchá tvorba virtuální nástěnky v prostředí Padlet

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek jako takový seznamuje čtenáře s online aplikací Padlet a jejím využití při vzdělávání na dálku. Součástí článku je příloha s manuálem „krok za krokem“, který popisuje základní postup při práci s aplikací. Materiály vytvořené na této platformě suplují třídní nástěnku, prostředí pro sdílení nápadů, žákovských prací, komentářů a diskusí, které během distančního vzdělávání mnohým učitelům chybí. Aplikaci Padlet lze používat mimo počítače také na dotykových zařízeních, minimálně se systémem Android a iOS. Je vhodná mimo jiné pro prohlížeč Chrome a Firefox.
Autor Petra Cemerková Golová

Stavba atomu

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Kompletní příprava vyučovací hodiny s tématem Stavba atomu. Její součástí je pracovní list, který žáci v průběhu hodiny vyplní.
Autor Alena Jedličková

O Koblížkovi

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
dlouhodobý
Článek přináší ukázku ze sedmnáctého dílu oblíbené řady Šimonovy pracovní listy a představuje celoroční výchovně-vzdělávací projekt pro učitelky MŠ, použít jej mohou však i rodiče při svých činnostech s dětmi. Každý měsíc školního roku obsahuje náměty pro práci s jedním pohádkovým příběhem (jedná se o pohádky klasické i současné) a k němu 3 - 4 grafomotorické pracovní listy. Hlavní úkol k pracovnímu listu je doplněn cvičeními zahrnujícími všechny oblasti RVP pro MŠ. Úkoly rozvíjejí dovednosti základního počítání, jazykových a výtvarných schopností, orientaci na ploše… Vždy je uveden cíl, pomůcky, motivace, tipy pro úpravu, prohloubení tématu apod.
Autor Eva Štandová

Pracovní list jako inspirace pro rozvoj čtenářské gramotnosti

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek se zabývá čtenářskou gramotností a praktickými úlohami k jejímu rozvoji.
Autor Lukáš Hejsek

Projekt Trojské trumfy pražským školám

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Projekt Trojské trumfy pražským školám aneb výukové materiály pro návštěvu Zoo Praha, Botanické zahrady Praha, Trojského zámku, Stromovky a okolí Troje určené středoškolákům. Autorský tým projektu Trojské trumfy pražským školám vytvořil výukové materiály pro návštěvu všech zahrad, kterými se pražská Troja pyšní, zoologické, botanické, zámecké a jako bonus i parku Stromovka. Všechny materiály vycházejí z RVP a usilují o naplnění klíčových kompetencí a propojení teorie s praxí a učení s objevováním, prožitkem i zábavou a snaží se podnítit středoškolské žáky k prostému pozorování, porovnávání informací, řešení problémových úkolů a zájmu o svět, jehož je člověk součástí.
Autor Motýlová Ivana

Pracovní listy ke slovenštině

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Metodické listy k využití slovenštiny v rámci běžné výuky.
Autor Kamil Kopecký

Příklady snadno a rychle

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Jak si vytvořit materiál k procvičování základních matematických operací „kliknutím na jednu klávesu“.
Autor Hana Kuciánová

Mé příjmení

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Aktivita podporuje rozvoj gramotnosti čtenářské, matematické i digitální. Žáci využijí všech dostupných zdrojů – a to jak v tištěné, tak elektronické podobě. Pak porovnají důvěryhodnost jednotlivých zdrojů, a se získanými informacemi dle pokynů v pracovním listu pracují. Článek vznikl v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.
Autor Mgr. Ivana Kolářová
Celkem: 15