Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Stavba atomu
| Kompletní příprava vyučovací hodiny s tématem Stavba atomu. Její součástí je pracovní list, který žáci v průběhu hodiny vyplní.  | Alena Jedličková |
Praktický příspěvek inspirace uč.hodina
|
|
|
|
|
22. 05. 2007 |
14395 |
Projekt Trojské trumfy pražským školám
| Projekt Trojské trumfy pražským školám aneb výukové materiály pro návštěvu Zoo Praha, Botanické zahrady Praha, Trojského zámku, Stromovky a okolí Troje určené středoškolákům. Autorský tým projektu Trojské trumfy pražským školám vytvořil výukové materiály pro návštěvu všech zahrad, kterými se pražská Troja pyšní, zoologické, botanické, zámecké a jako bonus i parku Stromovka. Všechny materiály vycházejí z RVP a usilují o naplnění klíčových kompetencí a propojení teorie s praxí a učení s objevováním, prožitkem i zábavou a snaží se podnítit středoškolské žáky k prostému pozorování, porovnávání informací, řešení problémových úkolů a zájmu o svět, jehož je člověk součástí.  | Motýlová Ivana |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
17. 05. 2012 |
4688 |
Příklady snadno a rychle
| Jak si vytvořit materiál k procvičování základních matematických operací „kliknutím na jednu klávesu“.  | Hana Kuciánová |
Praktický příspěvek inspirace uč.hodina
|
|
|
|
1 komentář |
23. 04. 2008 |
23470 |
Pracovní listy ke slovenštině
| Metodické listy k využití slovenštiny v rámci běžné výuky.  | Kamil Kopecký |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
03. 10. 2007 |
8378 |
Pracovní listy k dějinám hudby: pravěká hudba – 1. část
| Námět pro výuku v hodině hudební výchovy zaměřený na téma „hudba pravěku“, který je uskutečněn formou pracovního listu. Jeho zařazení do výuky je příhodné především v souvislosti s obecným tématem „pravěk“ – učební náplně dějepisu 6. ročníku.  | Petr Drkula |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
21. 01. 2020 |
4130 |
Pracovní list jako inspirace pro rozvoj čtenářské gramotnosti
| Článek se zabývá čtenářskou gramotností a praktickými úlohami k jejímu rozvoji.  | Lukáš Hejsek |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
13. 04. 2012 |
39778 |
O Koblížkovi
| Článek přináší ukázku ze sedmnáctého dílu oblíbené řady Šimonovy pracovní listy a představuje celoroční výchovně-vzdělávací projekt pro učitelky MŠ, použít jej mohou však i rodiče při svých činnostech s dětmi. Každý měsíc školního roku obsahuje náměty pro práci s jedním pohádkovým příběhem (jedná se o pohádky klasické i současné) a k němu 3 - 4 grafomotorické pracovní listy. Hlavní úkol k pracovnímu listu je doplněn cvičeními zahrnujícími všechny oblasti RVP pro MŠ. Úkoly rozvíjejí dovednosti základního počítání, jazykových a výtvarných schopností, orientaci na ploše… Vždy je uveden cíl, pomůcky, motivace, tipy pro úpravu, prohloubení tématu apod.  | Eva Štandová |
Praktický příspěvek inspirace dlouhodobý
|
|
|
|
|
06. 03. 2012 |
19693 |
Notační program Sibelius v hudebním vzdělávání
| Možnosti využití notačního programu Sibelius v hodinách hudebního vzdělávání (hudební výchova, hudební nauka, příprava učitele na vyučovací hodinu, notace, kompozice, hudební ukázky, pracovní listy...)  | Jaroslav Musil |
Teoretický příspěvek aplikační příspěvek
|
|
|
|
1 komentář |
08. 02. 2011 |
26157 |
Mé příjmení
| Aktivita podporuje rozvoj gramotnosti čtenářské, matematické i digitální. Žáci využijí všech dostupných zdrojů – a to jak v tištěné, tak elektronické podobě. Pak porovnají důvěryhodnost jednotlivých zdrojů, a se získanými informacemi dle pokynů v pracovním listu pracují.
Článek vznikl v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.  | Mgr. Ivana Kolářová |
Praktický příspěvek zkušenost
|
|
|
|
|
11. 02. 2019 |
2979 |
Jména kolem nás II
| Kniha z ediční řady Vzděláváme děti se specifickými poruchami učení na 1. stupni ZŠ s názvem Český jazyk I. uvádí tři náměty pro práci v českém jazyce a to: Vyjmenovaná slova, Jména kolem nás I. a II. Všechny jsou zpracované shodnou formou - po tabulkovém přehledu, který shrnuje základní údaje, přijde metodický komentář. Učitelé nejvíce ocení kopírovatelné přílohy- pracovní listy.
Část Jména kolem nás II pracuje s vlastními jmény pohádkových bytostí, což je pro děti na 1. stupni zajímavé. Seznamují se se jmény obecními i vlastními, uvědomují si původ a význam slov, řadí je podle abecedy.  | Mgr. Kateřina Víšková |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
26. 02. 2013 |
6214 |