Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Děti pilné jako včeličky – 1. část
| Úvodní díl trilogie Děti pilné jako včeličky nabízí řadu pracovních listů podporujících rozvoj matematických představ, grafomotoriky a popis depistážní karty. Děti zajímavými činnosti pronikají do společenstva včel.
 | Iva Burešová |
Praktický příspěvek inspirace lekce
|
 |
|
|
1 komentář |
11. 12. 2009 |
40342 |
O Koblížkovi
| Článek přináší ukázku ze sedmnáctého dílu oblíbené řady Šimonovy pracovní listy a představuje celoroční výchovně-vzdělávací projekt pro učitelky MŠ, použít jej mohou však i rodiče při svých činnostech s dětmi. Každý měsíc školního roku obsahuje náměty pro práci s jedním pohádkovým příběhem (jedná se o pohádky klasické i současné) a k němu 3 - 4 grafomotorické pracovní listy. Hlavní úkol k pracovnímu listu je doplněn cvičeními zahrnujícími všechny oblasti RVP pro MŠ. Úkoly rozvíjejí dovednosti základního počítání, jazykových a výtvarných schopností, orientaci na ploše… Vždy je uveden cíl, pomůcky, motivace, tipy pro úpravu, prohloubení tématu apod.  | Eva Štandová |
Praktický příspěvek inspirace dlouhodobý
|
|
|
|
|
06. 03. 2012 |
20801 |
Čechy za posledních Přemyslovců
| Žáci vytvářejí jeden list učebnice. Vyplňují pracovní list tak, aby jim později mohl sloužit k samostudiu.  | Anna Chocholová |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
19. 09. 2008 |
13046 |
Příklady snadno a rychle
| Jak si vytvořit materiál k procvičování základních matematických operací „kliknutím na jednu klávesu“.  | Hana Kuciánová |
Praktický příspěvek inspirace uč.hodina
|
|
|
|
1 komentář |
23. 04. 2008 |
23932 |
Pracovní listy ke slovenštině
| Metodické listy k využití slovenštiny v rámci běžné výuky.  | Kamil Kopecký |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
03. 10. 2007 |
8652 |
Notační program Sibelius v hudebním vzdělávání
| Možnosti využití notačního programu Sibelius v hodinách hudebního vzdělávání (hudební výchova, hudební nauka, příprava učitele na vyučovací hodinu, notace, kompozice, hudební ukázky, pracovní listy...)  | Jaroslav Musil |
Teoretický příspěvek aplikační příspěvek
|
|
|
|
1 komentář |
08. 02. 2011 |
26700 |
Pracovní list jako inspirace pro rozvoj čtenářské gramotnosti
| Článek se zabývá čtenářskou gramotností a praktickými úlohami k jejímu rozvoji.  | Lukáš Hejsek |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
13. 04. 2012 |
41090 |
Jména kolem nás II
| Kniha z ediční řady Vzděláváme děti se specifickými poruchami učení na 1. stupni ZŠ s názvem Český jazyk I. uvádí tři náměty pro práci v českém jazyce a to: Vyjmenovaná slova, Jména kolem nás I. a II. Všechny jsou zpracované shodnou formou - po tabulkovém přehledu, který shrnuje základní údaje, přijde metodický komentář. Učitelé nejvíce ocení kopírovatelné přílohy- pracovní listy.
Část Jména kolem nás II pracuje s vlastními jmény pohádkových bytostí, což je pro děti na 1. stupni zajímavé. Seznamují se se jmény obecními i vlastními, uvědomují si původ a význam slov, řadí je podle abecedy.  | Mgr. Kateřina Víšková |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
26. 02. 2013 |
6397 |
Etická výchova: Metodiky, učebnice a pracovní listy pro ZŠ a nižší ročníky víceletých gymnázií
| Předkládané soubory pracovních listů, metodik a učebnic etické výchovy je součástí učebnicové řady pro celé základní vzdělávání. Materiály vznikly v rámci projektu „Etická výchova a učebnice“, registrační číslo CZ.1.07/1.1.00/26.0114, který byl spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.  | NIDV |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
1 komentář |
04. 08. 2015 |
13360 |
Mé příjmení
| Aktivita podporuje rozvoj gramotnosti čtenářské, matematické i digitální. Žáci využijí všech dostupných zdrojů – a to jak v tištěné, tak elektronické podobě. Pak porovnají důvěryhodnost jednotlivých zdrojů, a se získanými informacemi dle pokynů v pracovním listu pracují.
Článek vznikl v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.  | Mgr. Ivana Kolářová |
Praktický příspěvek zkušenost
|
|
|
|
|
11. 02. 2019 |
3264 |