Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "průzkum"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "průzkum"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

V angličtině vede sever Evropy, Češi jsou na 16. místě

Jazykové vzdělávání
Informativní příspěvek
Globální průzkum 950 000 dospělých napříč 72 zeměmi a územími analyzuje vztah způsobilosti v angličtině a příjmů, inovací a kvality života.
Autor Monika Prokešová

Digitální návštěvníci a rezidenti mezi dětmi na společném hřišti sociální sítě

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek vychází ze studia výzkumu profesora Davida Whita z Oxfordu, který se zabýval typologií uživatelů sociálních sítí ve školním prostředí, a propojuje ho s vlastním průzkumem u vlastních žáků autora.
Autor Milan Žemlička

Konkurence na trhu škol sílí, školy neví co s tím

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Nejnovější průzkumy občanského sdružení Než zazvoní potvrdily, že rozhodování o dalším směřování žáků po základní škole nevzniká nahodile. Školy si uvědomují nutnost posílení náborových aktivit, příliš se jim to nedaří.
Autor Mgr. Petr Soukeník

Postoje Evropanů k odbornému vzdělávání

Odborné vzdělávání
Informativní příspěvek
Na základě Kodaňského procesu zahájila Evropská komise v roce 2010 realizaci desetiletého plánu, jehož úkolem je přimět více lidí ke vstupu do odborného vzdělávání a přípravy (OVP) a dále zvyšovat jeho úroveň. Šetření Eurobarometru v této souvislosti zkoumalo, jak je odborné vzdělávání atraktivní v současnosti.
Autor Ing. Alena Nová

Nástroje na podporu sociálně vědního výzkumu

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Řada pedagogů po odchodu z fakulty ztrácí kontakt s vědou a výzkumem, což je do značné míry zbytečné. Jejich role na školách jim naopak umožňují řadu drobných průzkumů či analýz provádět. Pakliže se jich dá dohromady více, mohou být výsledky mimořádně přínosné. Do společensko vědního výzkumu se mohou ale zapojit také studenti. V následujícím článku se pokusíme ukázat některé nástroje, které k podpoře těchto aktivit mohou sloužit.
Autor Michal Černý

Genderové aspekty ICT u žáků

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek popisuje předběžné výsledky průzkumu prováděného studentkou PedF na pražských ZŠ v rámci diplomové práce a obsahuje i docela zajímavá zjištění.
Autor Lucie Bartlová

Výsledky průzkumu

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Vyhodnocení průzkumu uživatelských postojů – Metodika II, Metodický portál www.rvp.cz. Realizační tým využil možnosti v závěrečné fázi projektu oslovit uživatele Metodického portálu formalizovaným dotazníkem, umístěným v prostředí Metodického portálu, a získat odpovědi související s využíváním jeho různých částí a funkcí a zjistit postoje a názory, které by posloužily vlastnímu hodnocení úspěšnosti projektu a zároveň umožnily zpřesnit plánování návazných etap vývoje tohoto média. Technicky byl dotazník řešen na platformě programu Personis, který se pro tyto účely velmi dobře osvědčil.
Autor PaedDr. Karel Tomek

Jak na online průzkumy

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Přehled vlastností vybraných českých i zahraničních internetových služeb vhodných k provedení online průzkumu.
Autor Andrea Patáková

Používání učebnic dějepisu v praxi

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek informuje o průzkumu, který byl proveden v roce 2008. Cílem průzkumu bylo zjistit, jaké učebnice jsou ve vyučování dějepisu využívány, proč učitelé volí určitou učebnici a jak ji hodnotí. Zjištění jsou porovnána se závěry obdobného průzkumu z roku 2000.
Autor PhDr. Dagmar Hudecová

Děti tráví denně 6 hodin před obrazovkou

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Zpráva o průzkumu britské agentury Childwise research agency, jak o něm informuje BBC.
Autor Bořivoj Brdička
Celkem: 11