Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "průřezová témata"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "průřezová témata"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Odpovědi - Průřezová témata

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Odpovědi - Průřezová témata
Autor VÚP

Ve Velké Británii proběhl ve školách průzkum o výuce o holocaustu

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek
Ve Velké Británii probíhá rozsáhlý průzkum, který si klade za cíl zmapovat rozsah a způsob výuky o holocaustu. Výsledky průzkumu budou hlavním podkladem pro vývoj modelových návrhů programu pro DVPP.
Autor Julie ravingerová

Velká Británie diskutuje o zahrnutí ateismu do školní výuky

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Do britského kurikula by se dle požadavků odborníků měla vedle dalších předmětů zařadit i výuka o ateismu. Nový školní předmět by mohl být zařazen do výuky již na prvních stupních základních škol.
Autor Julie Ravingerová

Postavení zeměpisu v rámci ŠVP

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Ve školním roce 2007/2008 byla zahájena kurikulární transformace školského systému pro základní vzdělávání, která umožňuje školám nadpředmětový přístup ke vzdělávání. Vzdělávací obsah je v RVP ZV rozdělen do 9 oblastí, obor Zeměpis byl společně se vzdělávacími obory Fyzika, Chemie a Přírodopis zařazen do oblasti Člověk a příroda. Zeměpis (geografie) je ale komplexní vědní disciplínou, která má jak přírodovědný, tak i společenskovědní charakter, proto má také ve školní praxi přímou vazbu na vzdělávací oblast Člověk a společnost (obory Dějepis a Výchova k občanství) a nepřímou vazbu na další vzdělávací oblasti. Zeměpis tak v RVP ZV vytváří možnosti pro integraci vzdělávacích obsahů některých vzdělávacích oborů a prostor pro realizaci výuky tematických okruhů průřezových témat. Vzhledem k těmto okolnostem je jeho postavení a zařazení na školách v rámci ŠVP velmi různorodé a v rámci oborů specifické. Budou prezentovány různé modely předmětového zařazení zeměpisu v rámci školních vzdělávacích programů na vybraných školách v Plzeňském kraji. Příspěvek by měl odhalit, ve kterých oblastech vzdělávání by mohlo docházet k posilování interdisciplinární a integrační pozice zeměpisu.
Autor Zuzana Houdková

Možnosti výuky zeměpisu v rámci RVP ZV - aktualizovaná verze

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek se zabývá možnostmi realizace a rozšíření výuky zeměpisu v rámci RVP
Autor Pavel Červený

V. Adventní koncert ZŠ Nerudova v Říčanech

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Příspěvek informuje o zajímavé tradici adventních koncertů pořádaných školou pro žáky s různým stupněm mentálního postižení a o možnosti rozvoje klíčových kompetencí žáků prostřednictvím spolupodílení se na přípravě a realizaci společenské akce.
Autor Jitka Macháčková

Integrace vzdělávacího oboru Geologie do výuky

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Možnosti začlenění obsahu vzdělávacího oboru Geologie do výuky gymnaziálního vzdělávání a možnosti zpracování tohoto obsahu v ŠVP.
Autor Markéta Přibylová

Náboženská výchova ve Velké Británii

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek informuje o systému vzdělávání náboženství ve Velké Británii. Uvádí konkrétní příklad náboženské výchovy pro 1. stupeň vzdělávání a dále hledá tematickou příbuznost obsahu náboženského vzdělávání s průřezovými tématy v RVP ZV a RVP G.
Autor Jana Kindlmannová

Jak na průřezová témata?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Jak se zorientovat v problematice průřezových témat?
Autor Pavel Červený

Cesta tvorby ŠVP

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Stručná, praktická a názorná ukázka tvorby ŠVP. Jakou cestou se vydala jedna z pilotních škol? Co je potřeba udělat pro to, aby ŠVP byl kvalitní a dal se realizovat?
Autor Jan Hoštička
Celkem: 36