Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "průřezová témata"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "průřezová témata"

Seřadit dle: Podle autora, Sestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Aktivizující metody ve výuce slohu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Tento text vznikl jako aktivita v rámci projektu Výuka k různosti jako součást multikulturní výchovy a vzdělávání, CZ.1.07/1.2.00/08.0110, OPVK. Přináší příklad dobré praxe využití výukové opory, která v projektu vznikla, v konkrétní vyučovací dvouhodině. Vyučování proběhlo 16. 2. 2012 v ZŠ a MŠ pro zrakově postižené a vady řeči, Plzeň, popisuje Mgr. Petr Koubek, jméno pedagožky: Mgr. Irena Štychová.
Autor Petr Koubek

Využití struktury E–U–R v hodině výchovy ke zdraví

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Tento text vznikl jako aktivita v rámci projektu Výuka k různosti jako součást multikulturní výchovy a vzdělávání, CZ.1.07/1.2.00/08.0110, OPVK. Přináší příklad dobré praxe využití výukové opory, která v projektu vznikla, v konkrétní vyučovací hodině. Vyučování proběhlo 24. 2. 2012 v ZŠ Vodňanská 287, Prachatice. Popisuje Mgr. Petr Koubek. Jméno pedagožky: Mgr. Jana Červenková.
Autor Petr Koubek

Baví mě číst a hýbat světem

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Webové stránky www.ptac.cz obsahují vyzkoušené materiály a postupy, jak smysluplně ve škole pracovat s průřezovými tématy a čtenářstvím.
Autor Michal Dubec

Výchova demokratického občana - konkretizace tematického okruhu Občan, občanská společnost a stát

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Obsahová podpora pro průřezové téma Výchova demokratického občana konkretizuje a tematizuje tematický okruh Občan, občanská společnost a stát. Konkrétní témata jsou rozpracováním doporučených očekávaných výstupů průřezového tématu (tzv. DOVů). Tímto způsobem se průřezová témata ve svém formátu více přibližují obsahu vzdělávacích oborů (a jejich očekávaným výstupům) a umožňují tak snazší integraci do ŠVP a také do výuky.
Autor Mgr. Petra Slámová

Jak na průřezová témata

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autor se ve svém teoretickém příspěvku zabývá otázkou, jak realizovat průřezová témata v rámci ŠVP. Komentuje a hodnotí tři hlavní způsoby takových realizací na základě analýz z 11. ZŠ Plzeň.
Autor Mgr. Pavel Červený

Klíče, dobrovolníci, kontakty...

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek
Lenka Černá byla jednou z vůdčích osob Evropského roku dobrovolnictví v České republice. Kromě toho je také krajskou kooridnátorkou a konzultantkou v rámci průřezového tématu Výchova k dobrovolnictví projektu Klíče pro život. Jak se dívá na svoji činnost v rámci projektu, se můžete dočíst právě zde.
Autor Martina Strašáková

Čtenářská gramotnost v projektech

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek představuje některé zajímavé projekty podpořené z OP VK, jejichž výstupy mohou přispět k podpoře a rozvoji čtenářské gramotnosti ve výuce. Každý projekt je krátce představen, připojeny jsou odkazy na projekty.
Autor Jitka Altmanová

Multikulturalita není zaklínadlo

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek

Mezi průřezovými tématy, kterým se věnuje vzdělávání v rámci projektu Klíče pro život, je i "multikulturalita". Téma módní i výbušné. Oč vlastně jde - nebo má jit?

Autor Jiří Zajíc

Divadlo – Celoroční školní projekt

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Příspěvek je zaměřen na aplikaci projektového vyučování, metody dramatizace ve výchově a vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením, kombinací vad a žáků s pervazivní vývojovou poruchou na základní škole praktické. Zamýšlí se nad efektivitou působení modifikované metody projektového vyučování na žáka, z praktických zkušeností, na příkladu dramatizace, vyvozuje závěr.
Autor Ivana Baštincová

Konference neformálního vzdělávání v Karlovarském kraji

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek
Krajská rada dětí a mládeže Karlovarska uspořádala konferenci neformálního vzdělávání v Karlovarském kraji pod názvem „Tvorba a pilotáž vzdělávacích programů v oblasti průřezových témat.“
Autor Danuše Netolická
Celkem: 36