Do britského kurikula by se dle požadavků odborníků měla vedle dalších předmětů zařadit i výuka o ateismu. Nový školní předmět by mohl být zařazen do výuky již na prvních stupních základních škol.
Článek představuje některé zajímavé projekty podpořené z OP VK, jejichž výstupy mohou přispět k podpoře a rozvoji čtenářské gramotnosti ve výuce. Každý projekt je krátce představen, připojeny jsou odkazy na projekty.
Článek předkládá informaci o Sbornících metodických námětů pro 1. a 2. stupeň ZŠ, které vznikly v rámci projektu CZ.1.07/1.1.09/03.0028. Autory námětů jsou učitelé ze základních škol se sídlem v Liberci - Lesní 575/12, Sokolovská 328, Křížanská 80, ul. 5. května 64/49 a základní školy s rozšířenou výukou jazyků, Husova 142/44.
Navazovat budou články s praktickými ukázkami ze Sborníků.
Ve Velké Británii probíhá rozsáhlý průzkum, který si klade za cíl zmapovat rozsah a způsob výuky o holocaustu. Výsledky průzkumu budou hlavním podkladem pro vývoj modelových návrhů programu pro DVPP.
Článek informuje o systému vzdělávání náboženství ve Velké Británii. Uvádí konkrétní příklad náboženské výchovy pro 1. stupeň vzdělávání a dále hledá tematickou příbuznost obsahu náboženského vzdělávání s průřezovými tématy v RVP ZV a RVP G.
Dvoudenní seminář pro pedagogické pracovníky Hrozby neonacismu – Příležitosti demokracie, který proběhne v Jihlavě, je zaměřen na extremismus a zvláště neonacismus ve školách.
Mezi průřezovými tématy, kterým se věnuje vzdělávání v rámci projektu Klíče pro život, je i "multikulturalita". Téma módní i výbušné. Oč vlastně jde - nebo má jit?
V souvislosti s rozvíjením teorie i praxe integrace se hovoří také o inkluzi. Tento pojem, častý v angloamerickém regionu (ale také např. ve Skandinávii), vychází z odlišné situace, zejména v oblasti školství.