Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "průřezová témata"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "průřezová témata"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Podpora pro výuku průřezových témat v základních školách – Mediální výchova

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Cílem materiálu je přispět ke snadnější a efektivnější integraci mediální výchovy do vybraných vzdělávacích oborů, usnadnit tvorbu učebních osnov ve školních vzdělávacích programech (podpořit výuku mediální výchovy jako samostatného vyučovacího předmětu) či jeho využití jako obsahové podpory pro různé formy školních projektů.
Autor Prof. PhDr. Jan Jirák, PhD.

Výchova demokratického občana - konkretizace tematického okruhu Občan, občanská společnost a stát

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Obsahová podpora pro průřezové téma Výchova demokratického občana konkretizuje a tematizuje tematický okruh Občan, občanská společnost a stát. Konkrétní témata jsou rozpracováním doporučených očekávaných výstupů průřezového tématu (tzv. DOVů). Tímto způsobem se průřezová témata ve svém formátu více přibližují obsahu vzdělávacích oborů (a jejich očekávaným výstupům) a umožňují tak snazší integraci do ŠVP a také do výuky.
Autor Mgr. Petra Slámová

Realizace průřezových témat RVP ZV formou projektových dnů a center aktivit

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek předkládá informaci o Sbornících metodických námětů pro 1. a 2. stupeň ZŠ, které vznikly v rámci projektu CZ.1.07/1.1.09/03.0028. Autory námětů jsou učitelé ze základních škol se sídlem v Liberci - Lesní 575/12, Sokolovská 328, Křížanská 80, ul. 5. května 64/49 a základní školy s rozšířenou výukou jazyků, Husova 142/44. Navazovat budou články s praktickými ukázkami ze Sborníků.
Autor Tomáš Řebíček

Čtenářská gramotnost v projektech

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek představuje některé zajímavé projekty podpořené z OP VK, jejichž výstupy mohou přispět k podpoře a rozvoji čtenářské gramotnosti ve výuce. Každý projekt je krátce představen, připojeny jsou odkazy na projekty.
Autor Jitka Altmanová

Vzdělávání v NIDM se rozbíhá na plné obrátky

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek

Po několikaměsíční odmlce, způsobené průtahy se zajištěním prostředků na udržitelnost projektu Klíče pro život i po jeho skončení, se od května pro zájemce opět otevřela možnost kvalitních vzdělávacích akcí zajišťovaných NIDM.

Autor Svatava Šimková

Baví mě číst a hýbat světem

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Webové stránky www.ptac.cz obsahují vyzkoušené materiály a postupy, jak smysluplně ve škole pracovat s průřezovými tématy a čtenářstvím.
Autor Michal Dubec

Dramatizace ve výchově ke zdraví

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Tento text vznikl jako aktivita v rámci projektu Výuka k různosti jako součást multikulturní výchovy a vzdělávání, CZ.1.07/1.2.00/08.0110, OPVK. Přináší příklad dobré praxe využití výukové opory, která v projektu vznikla, v konkrétní vyučovací dvouhodině. Vyučování proběhlo 16. 2. 2012 v ZŠ a MŠ pro zrakově postižené a vady řeči Plzeň, popisuje Mgr. Petr Koubek, jméno pedagožky: Mgr. Marcela Kulíšková.
Autor Petr Koubek

Aktivizující metody ve výuce slohu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Tento text vznikl jako aktivita v rámci projektu Výuka k různosti jako součást multikulturní výchovy a vzdělávání, CZ.1.07/1.2.00/08.0110, OPVK. Přináší příklad dobré praxe využití výukové opory, která v projektu vznikla, v konkrétní vyučovací dvouhodině. Vyučování proběhlo 16. 2. 2012 v ZŠ a MŠ pro zrakově postižené a vady řeči, Plzeň, popisuje Mgr. Petr Koubek, jméno pedagožky: Mgr. Irena Štychová.
Autor Petr Koubek

Využití struktury E–U–R v hodině výchovy ke zdraví

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Tento text vznikl jako aktivita v rámci projektu Výuka k různosti jako součást multikulturní výchovy a vzdělávání, CZ.1.07/1.2.00/08.0110, OPVK. Přináší příklad dobré praxe využití výukové opory, která v projektu vznikla, v konkrétní vyučovací hodině. Vyučování proběhlo 24. 2. 2012 v ZŠ Vodňanská 287, Prachatice. Popisuje Mgr. Petr Koubek. Jméno pedagožky: Mgr. Jana Červenková.
Autor Petr Koubek

Všechny děti mají právo na dětství aneb Jak vnímáme revoluci v péči o děti?

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek
Většina z nás jistě zaregistrovala Novelu zákona o sociálně právní ochraně dětí, která zavádí převratné změny.Vláda tuto novelu schválila v prosinci 2011. Stát v příštích letech zruší kojenecké ústavy a utlumí činnost dětských domovů. Děti půjdou do náhradních rodin. Pěstounská péče získá profesionálnější charakter.
Autor Danuše Netolická
Celkem: 36