Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "průřezová témata"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "průřezová témata"


Cesta za dobrodružstvím

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Pětidenní projekt, který uskutečnila málotřídní ZŠ Olomouc - Droždín v rámci celoškolního výjezdu na konci školního roku 2004 - 2005. Projekt je vyvrcholením a zakončením celoročního tématu "Cesta za dobrodružstvím".
Autor Marie Vyjídáková

Možnosti výuky zeměpisu v rámci RVP ZV

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek se zabývá možnostmi realizace a rozšíření výuky zeměpisu v rámci RVP
Autor Pavel Červený

Možnosti výuky zeměpisu v rámci RVP ZV - aktualizovaná verze

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek se zabývá možnostmi realizace a rozšíření výuky zeměpisu v rámci RVP
Autor Pavel Červený

Postavení zeměpisu v rámci ŠVP

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Ve školním roce 2007/2008 byla zahájena kurikulární transformace školského systému pro základní vzdělávání, která umožňuje školám nadpředmětový přístup ke vzdělávání. Vzdělávací obsah je v RVP ZV rozdělen do 9 oblastí, obor Zeměpis byl společně se vzdělávacími obory Fyzika, Chemie a Přírodopis zařazen do oblasti Člověk a příroda. Zeměpis (geografie) je ale komplexní vědní disciplínou, která má jak přírodovědný, tak i společenskovědní charakter, proto má také ve školní praxi přímou vazbu na vzdělávací oblast Člověk a společnost (obory Dějepis a Výchova k občanství) a nepřímou vazbu na další vzdělávací oblasti. Zeměpis tak v RVP ZV vytváří možnosti pro integraci vzdělávacích obsahů některých vzdělávacích oborů a prostor pro realizaci výuky tematických okruhů průřezových témat. Vzhledem k těmto okolnostem je jeho postavení a zařazení na školách v rámci ŠVP velmi různorodé a v rámci oborů specifické. Budou prezentovány různé modely předmětového zařazení zeměpisu v rámci školních vzdělávacích programů na vybraných školách v Plzeňském kraji. Příspěvek by měl odhalit, ve kterých oblastech vzdělávání by mohlo docházet k posilování interdisciplinární a integrační pozice zeměpisu.
Autor Zuzana Houdková

K pojetí vzdělávacího oboru Chemie v RVP ZV

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autorka v příspěvku rozpracovává možné způsoby výuky chemie. Dále se věnuje průřezovým tématům a hodinové dotaci tohoto vzdělávacího předmětu. V závěru příspěvku jsou uvedeny užitečné odkazy pro výuku chemie.
Autor Svatava Janoušková

Velká Británie diskutuje o zahrnutí ateismu do školní výuky

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Do britského kurikula by se dle požadavků odborníků měla vedle dalších předmětů zařadit i výuka o ateismu. Nový školní předmět by mohl být zařazen do výuky již na prvních stupních základních škol.
Autor Julie Ravingerová

Dílčí kroky při tvorbě učebních osnov vyučovacího předmětu v rámci vzdělávacích oboru Cizí jazyk a Další cizí jazyk

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Návod pro tvorbu učebních osnov, podíl učitelů na jejich vytváření a možnosti hodnocení jak učitelů, tak žáků při výuce.
Autor Gabriela Baladová

Začlenění problematiky zdraví do základního vzdělávání - poznámky nejen ke vzdělávací oblasti Člověk a zdraví

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Problematika lidského zdraví je nezbytnou součástí základního vzdělávání. Aby pedagogové věděli, na co mají v základním vzdělávání navazovat, je vhodné seznámit se s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání. Žáci by se měli dozvědět proč, jak, čím a kdy mohou zdraví ovlivňovat a chránit. Autor v příspěvku říká: „Jaké základy zdraví a způsob života si v mládí vytvoříš, tak zdravý život můžeš očekávat ve stáří.“
Autor Jan Tupý

Cesta tvorby ŠVP

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Stručná, praktická a názorná ukázka tvorby ŠVP. Jakou cestou se vydala jedna z pilotních škol? Co je potřeba udělat pro to, aby ŠVP byl kvalitní a dal se realizovat?
Autor Jan Hoštička

Jak na průřezová témata?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Jak se zorientovat v problematice průřezových témat?
Autor Pavel Červený
Celkem: 36