Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Cesta za dobrodružstvím
| Pětidenní projekt, který uskutečnila málotřídní ZŠ Olomouc - Droždín v rámci celoškolního výjezdu na konci školního roku 2004 - 2005. Projekt je vyvrcholením a zakončením celoročního tématu "Cesta za dobrodružstvím".  | Marie Vyjídáková |
Praktický příspěvek inspirace projekt
|
|
|
|
|
23. 03. 2006 |
14532 |
Možnosti výuky zeměpisu v rámci RVP ZV
| Článek se zabývá možnostmi realizace a rozšíření výuky zeměpisu v rámci RVP  | Pavel Červený |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
21. 03. 2006 |
9908 |
Možnosti výuky zeměpisu v rámci RVP ZV - aktualizovaná verze
| Článek se zabývá možnostmi realizace a rozšíření výuky zeměpisu v rámci RVP  | Pavel Červený |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
29. 01. 2008 |
6247 |
Postavení zeměpisu v rámci ŠVP
| Ve školním roce 2007/2008 byla zahájena kurikulární transformace školského systému pro základní vzdělávání, která umožňuje školám nadpředmětový přístup ke vzdělávání. Vzdělávací obsah je v RVP ZV rozdělen do 9 oblastí, obor Zeměpis byl společně se vzdělávacími obory Fyzika, Chemie a Přírodopis zařazen do oblasti Člověk a příroda. Zeměpis (geografie) je ale komplexní vědní disciplínou, která má jak přírodovědný, tak i společenskovědní charakter, proto má také ve školní praxi přímou vazbu na vzdělávací oblast Člověk a společnost (obory Dějepis a Výchova k občanství) a nepřímou vazbu na další vzdělávací oblasti. Zeměpis tak v RVP ZV vytváří možnosti pro integraci vzdělávacích obsahů některých vzdělávacích oborů a prostor pro realizaci výuky tematických okruhů průřezových témat. Vzhledem k těmto okolnostem je jeho postavení a zařazení na školách v rámci ŠVP velmi různorodé a v rámci oborů specifické. Budou prezentovány různé modely předmětového zařazení zeměpisu v rámci školních vzdělávacích programů na vybraných školách v Plzeňském kraji. Příspěvek by měl odhalit, ve kterých oblastech vzdělávání by mohlo docházet k posilování interdisciplinární a integrační pozice zeměpisu.  | Zuzana Houdková |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
20. 01. 2009 |
6560 |
K pojetí vzdělávacího oboru Chemie v RVP ZV
| Autorka v příspěvku rozpracovává možné způsoby výuky chemie. Dále se věnuje průřezovým tématům a hodinové dotaci tohoto vzdělávacího předmětu. V závěru příspěvku jsou uvedeny užitečné odkazy pro výuku chemie.  | Svatava Janoušková |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
28. 07. 2005 |
9018 |
Velká Británie diskutuje o zahrnutí ateismu do školní výuky
| Do britského kurikula by se dle požadavků odborníků měla vedle dalších předmětů zařadit i výuka o ateismu. Nový školní předmět by mohl být zařazen do výuky již na prvních stupních základních škol.  | Julie Ravingerová |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
17. 08. 2009 |
4169 |
Dílčí kroky při tvorbě učebních osnov vyučovacího předmětu v rámci vzdělávacích oboru Cizí jazyk a Další cizí jazyk
| Návod pro tvorbu učebních osnov, podíl učitelů na jejich vytváření a možnosti hodnocení jak učitelů, tak žáků při výuce.  | Gabriela Baladová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
06. 04. 2006 |
8251 |
Začlenění problematiky zdraví do základního vzdělávání - poznámky nejen ke vzdělávací oblasti Člověk a zdraví
| Problematika lidského zdraví je nezbytnou součástí základního vzdělávání. Aby pedagogové věděli, na co mají v základním vzdělávání navazovat, je vhodné seznámit se s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání. Žáci by se měli dozvědět proč, jak, čím a kdy mohou zdraví ovlivňovat a chránit. Autor v příspěvku říká: „Jaké základy zdraví a způsob života si v mládí vytvoříš, tak zdravý život můžeš očekávat ve stáří.“  | Jan Tupý |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
01. 09. 2004 |
11168 |
Cesta tvorby ŠVP
| Stručná, praktická a názorná ukázka tvorby ŠVP. Jakou cestou se vydala jedna z pilotních škol? Co je potřeba udělat pro to, aby ŠVP byl kvalitní a dal se realizovat?  | Jan Hoštička |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
16. 06. 2006 |
8675 |
Jak na průřezová témata?
| Jak se zorientovat v problematice průřezových témat?  | Pavel Červený |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
10. 04. 2007 |
7730 |