Doktor Racek jede na dovolenou
| Z dovolené jsme se mnozí vrátili zpět domů, ale nic nebrání tomu vydat se, společně s dětmi od 3 do (10)… let po stopách doktora Racka. Kniha Milady Rezkové a Lukáše Urbánka zaujme výraznou výtvarnou podobou. Figurka doktora Racka (původně zakoupená na bleším trhu) je zobrazena v nejrůznějších prostředích, vyfotografovaných, kreslených, malovaných, lepených, text obrázky spíše doplňuje, a to i výtvarně. Na první pohled tedy není zřejmé, o čem vlastně příběh je – o to víc otevírá prostor pro představivost a hravost. S pomocí dospělých jako průvodců mohou děti při práci s knížkou zažít řadu příležitostí se naučit nové věci – mohou si povídat o skutečných místech, které doktor Racek navštívil, mohou se ale také dohadovat, s kým vším se na své cestě setkal, co zažil… děti samy mohou psát krátké texty a porovnávat je s tím, co nakonec najdou v knížce. A to, že třeba vznikne trochu jiný příběh o doktoru Rackovi, autorům snad vadit nebude.  | Mgr. Irena Poláková |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
19. 03. 2013 |
7754 |
Dědo, ty jsi indián
| Nakladatelství Grada vydalo knížku pro prvňáčky Dědo, ty jsi Indián od Lenky Rožnovské s humornými ilustracemi Jiřího Fixla. Příběh se odehrává v době letních prázdnin, které malá školačka Anička tráví u babičky a dědy v Bílovicích na Moravě. Hned první den po příjezdu začne velké prázdninové dobrodružství, které započne přeměnou dědečka na indiánského náčelníka Velkývařech a Aničky na indiánského učně Malálžička. Jediná babička zůstane bledou tváří, neboť jak prohlásí, někdo musí mít v chalupě rozum. Anička s dědou prožijí spoustu bláznivých dobrodružtví, které se malým čtenářům budou líbit.
V článku popisuji práci s knihou v hodině čtení a výtvarné výchovy v první třídě.  | Lenka Rožnovská |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
23. 05. 2013 |
8223 |
Slunce patří létu
| Program pro prázdninový provoz.
Prázdninové období je ovlivněno uzavíráním některých MŠ a soustřeďováním všech dětí do vybraných zařízení. Příspěvek upozorňuje na některé důležité momenty tohoto období, zejména pak klade důraz na adaptační proces dětí.  | Alžběta Palatinová |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
19. 08. 2005 |
17219 |
Prázdniny
| Děti si v kruhu sdělují své prázdninové plány, tj. kam pojedou, jakým dopravním prostředkem, atd. Poté se naučí písničku Wheels on the Bus, text doprovází pohybem. Následuje debata o zásadách bezpečnosti pro chodce a cyklisty. V praxi si pravidla vyzkoušejí žáci na dopravním hřišti. Na závěr ve skupinách sestaví desatero bezpečného chodce a cyklisty. Navzájem si skupiny pod vedením učitele poskytnou zpětnou vazbu.  | Marie Horčičková |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
05. 06. 2009 |
10125 |