Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "práce se slovníkem"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "práce se slovníkem"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

První slovník do hodin češtiny

Jazykové vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Slovníky slouží k rozšiřování aktivní slovní zásoby a jako nástroj pro pochopení jazyka jako celku. Jedná se o důležitý doplněk výuky nejen cizího jazyka, ale také češtiny. Cílená práce se slovníkem do výuky českého jazyka často zařazena nebývá. Snad je to tím, že není jasné, na co se konkrétně v rámci této aktivity zaměřit, nebo při probírání učiva na práci se slovníkem jednoduše nezbývá čas. Používání slovníku ovšem odborníci považují za součást základních jazykových dovedností. Naučit se efektivně používat dostupné zdroje chce určitý čas, který se ale studentům v budoucnu mnohokrát vrátí.
Autor Michaela Ševečková

Překladový slovník v hodinách angličtiny

Jazykové vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Slovník je stále jedním z nejdůležitějších učebních materiálů při výuce cizího jazyka, základním zdrojem pro rozšiřování slovní zásoby. V dnešní době máme díky moderním technologiím a Internetu celou řadu dalších zdrojů, přesto tradiční knižní slovníky mají stále ve výuce svoje místo. Cílem tohoto článku je předložit učitelům návrhy rozšiřujících aktivit na procvičení základních dovedností při práci se slovníkem. Text se také věnuje porovnání knižních anglických překladových slovníků, zmiňuje i slovníky elektronické. Motivy jsou shrnuty ve formě konkrétního pracovního listu, který je možné s dětmi vyzkoušet a libovolně jej obměňovat a doplňovat.
Autor Michaela Ševečková

CLIL: Citrusové plody

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Výukový plán CLIL na téma Citrusové plody přináší integraci předmětů přírodopis a zeměpis s německým jazykem. Je součástí seriálu CLIL v praxi na 2. st. ZŠ a najdete ho v online publikaci na http://clil.nuv.cz.
Autor Ivana Frýbová

Práce se slovníkem – práce s významem slov

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Třetí praktický článek ze seriálu Práce se slovníkem v hodinách angličtiny pro 8. a 9. ročník ZŠ. Aktivity v tomto článku se zabývají nejen obecnými problémy souvisejícími s výběrem správného významu slova v daném kontextu, ale také procvičují schopnost porozumět tomu, co žáci ve slovníku našli, a rozvíjejí dovednost najít vztahy mezi slovy.
Autor Radmila Záviská

Práce se slovníkem – úvod

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Úvodní článek pro seriál Práce se slovníkem v hodinách angličtiny pro 8. a 9. ročník ZŠ. Představuje teoretický úvod k tématu, zabývá se otázkou, proč učit dovednost pracovat se slovníkem, a předkládá stručný výběr slovníků vhodných pro výuku na základní škole. Dále si čtenáři vytvoří představu o jednotlivých článcích tohoto seriálu.
Autor Radmila Záviská

Práce se slovníkem – začínáme

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
První praktický článek ze seriálu Práce se slovníkem v hodinách angličtiny pro 8. a 9. ročník ZŠ. Aktivity popsané v tomto článku jsou určeny k seznámení se se základní terminologií používanou v souvislosti s prací se slovníkem. Účelem aktivit je také procvičení základních dovedností, které mohou žákům práci se slovníkem usnadnit (např. zopakování abecedy).
Autor Radmila Záviská
Celkem: 6